مکمل بنزین
موتور سیکلت - پلاس موتوگوناگونخبر

موتورسیکلت‌های رونمایی شده بی‌ام‌و در موتورشو فرانکفورت 2019

اگر تاکنون و در طی سال‌های گذشته، پیگیر خبرهای نمایشگاه‌های مختلف خودرویی جهان بوده باشید، حتماً متوجه شده‌اید که خودروسازان، در کنار معرفی محصولات خودرویی جدید و جذابشان، موتورسیکلت‌های جدیدی را نیز در معرض دید عموم قرار می‌دهند.

در مورد شرکت باواریایی بی ام و نیز این قضیه صادق بوده و این شرکت از همان ابتدای کار خود که در کنار ساخت خودرو، به ساخت موتورسیکلت مشغول بوده، همیشه سعی در معرفی طرح‌های نوین موتوری خود داشته است. در جدیدترین نمایشگاه بین‌المللی و بزرگ خودرویی جهان یعنی موتورشو فرانکفورت 2019 آلمان که هم‌اکنون در حال برگزاری است، بی ام و یک طرح فوق‌العاده زیبا تمام برقی از موتورسیکلت آینده‌گرایانه خود را رونمایی کرد.

بی ام و ویژن دی سی رودستر

این موتور که معرفی اولیه آن، حدود سه ماه پیش بوده است، یک طرح مفهومی از موتورسیکلت موسوم به ویژن دی سی رودستر است که یک وسیله تمام برقی بوده و از مواد سبک‌وزنی مانند فیبر کربن و آلومینیوم در بدنه آن استفاده‌شده است.

دلیل اینکه ممکن است چهره و طراحی این موتورسیکلت چیزی شبیه به فیلم‌های علمی تخیلی باشد این است که علاوه بر هماهنگی عالی و بالا در تمامی شاخصه‌های طراحی آن، می‌توانیم مؤلفه‌های طراحی‌اش را درست به همان ویژگی‌هایی تشبیه کنیم که در فیلم‌ها دیده‌ایم. بسته بزرگ باتری در قسمت وسطی موتور و تمامی محفظه‌های موجود در دو طرف طراحی آن، طبق ادعاهای بی ام و، می‌توانند سطح بالایی از گشتاور را که حاصل شتاب نفس‌گیر قوای فن موتور است، تولید کنند.

از دیگر ویژگی‌های جذاب این موتور می‌توان به چراغ‌های LED شبیه حرف U انگلیسی، دو عدد چراغ LED مجزا برای نوربالا و پایین، یک چراغ LED مخصوص ترمز، صفحه‌نمایش کوچک دیجیتالی مخصوص ارائه اطلاعات موردنیاز راننده، تایرهای بانام متزلر (Metzeler) و استفاده از آلومینیوم در طراحی خارجی آن، نام برد.

بی ام و R nine T

موتورسیکلت موسوم به R nineT نیز پرچم‌دار موتورهای بی ام و در خانواده هریتیج بوده که به‌صورت استاندارد از ترمزهای ABS به‌علاوه یک موتور چهارزمانه دوقلو باقدرت قابل‌توجه و 108 اسب بخار و گشتاور 116 نیوتون متر استفاده می‌کند. قدرت و گشتاور عالی که می‌توانند را راننده موتور را به‌سرعت های بالاتر از 201 کیلومتر بر ساعت برسانند.

موتورسیکلت R nineT که بی ام و آن را در فرانکفورت در معرض دید عمومی قرار داده، دارای چراغ‌های عقب LED، صفحه‌نمایش چند کاربرده، سوکت تغذیه، کمک‌فنرهایی با تنظیم فشار و کشش قابل تنظیم و تغییر و بسیاری از ویژگی‌های دیگر است.

بی ام و C اوولوشن

اسکوتر برقی شرکت باواریایی برای این موتورشو جهانی نیز اگرچه ممکن است سریع‌ترین وسیله دوچرخ در جاده‌ها نباشد اما می‌تواند با باتری‌های کوچک و البته پیشرفته خود، مسافت 160 کیلومتر را با یک شارژ کامل برای راننده‌اش به ارمغان آورد. قدرت نهایی و خروجی آن نیز 47 اسب بخار و گشتاور خروجی نیز 72 نیوتون متر بوده که می‌تواند سرنشین خود را به‌سرعت محدودشده 128 کیلومتر بر ساعت برساند. سرعتی که برای یک موتور کوچک برقی و مصارف داخل شهری، بسیار عالی است.

بسته باتری لیتیوم-یون خنک شونده با هوا موتورسیکلت C Evolution، می‌تواند در زمان 9 ساعت و 20 دقیقه با استفاده از یک شارژر 110 ولت به‌صورت کامل شارژ شده و در زمان 4 ساعت و 30 دقیقه نیز با برق 220 ولت شارژ صددرصدی می‌شود.

 

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا