مکمل بنزین
خبرداخلی

آخرین اخبار از خودروهای خارجی باقیمانده در گمرکات کشور

خودروهای خارجی باقیمانده در گمرکات کشور به یک مساله پیچیده در بازار خودرو تبدیل شده و مشخص نیست که چه زمانی شاهد پایان یافتن ماجراهای مربوط به این خودروها خواهیم بود. آخرین اخبار نشان می‌دهد که کماکان بلاتکلیفی هزاران خودرو مهم‌ترین خبری است که می‌توان از گمرک منتشر کرد!

به گزارش چرخان، مهدی دادفر، دبیر انجمن واردکنندگان خودرو در گفتگویی پیرامون این موضوع گفت: در حال حاضر بیش از 6 هزار خودرو در گمرکات کشور باقی مانده است که از این بین، چیزی در حدود 800 خودرو دارای گواهی‌نامه گمرکی هستند، حدود 1700 دستگاه خودرو دارای اظهارنامه گمرکی بوده و 2200 دستگاه نیز دارای قبض انبار هستند. باقیمانده خودروها نیز تحت نظر مقامات قضایی هستند و به طور کلی بیش از شش هزار خودروی خارجی در گمرکات کشور باقی مانده‌اند.

وی در ادامه افزود: نامه نگاری‌های زیادی برای حل این مشکل انجام شده ولی تاکنون ثمره‌ای نداشته است. دلیلی برای این مورد گفته می‌شود که چون یکبار این مصوبه تمدید شده قابل تمدید نیست ولی باید به این موضوع توجه گردد که در 4 ماه ابتدایی سال عملا ارگان‌ها قادر به عملی کردن آن نبودند. می‌توان گفت که مصوبه صرفا در دو ماه قابلیت اجرایی داشت که ترخیص 14 هزار خودرو در دو ماه امکان‌پذیر نبود.

مهدی دادفر، دبیر انجمن واردکنندگان خودرو در پایان گفت: واردات خودروهای خارجی از مناطق آزاد نیز انجام نخواهد شد چرا که تفاوتی بین سرزمین اصلی و مناطق آزاد وجود نداشته و ممنوعیت برای کل کشور است. همچنین در صورت عملیاتی شدن واردات خودروهای کارکرده شاهد اتفاقات خوبی در بازار خواهیم بود ولی افرادی که توانمندی این کار را داشته باشند وجود ندارد.

 

ذاکری

بعضی وقت‌ها می‌شه با یک چیز کوچک بزرگ‌ترین شادی‌ها رو خلق کرد و بعضی وقت‌ها کل دنیا هم جمع بشن، نمی‌تونن خوشحالت کنن... قصه من و تیبای خودم همینه... باهاش زندگی می‌کنم و خوشحالم! در چرخان از اخباری می‌نویسم که می‌دونم برای خیلی‌ها جالبه و مفیده!

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا