مکمل بنزین
گوناگونبرگزیده‌هاخبر

تویوتا پریوس 2020؛ مدلی تازه با بروزرسانی‌های جدید!

درحالی‌که خودروسازان پیشتاز و بزرگ جهانی در حال در آغوش گرفتن انقلاب خودروهای برقی و معرفی دومینو وار آن‌ها در همین نمایشگاه خودرویی فرانکفورت 2019 آلمان مانند فولکس‌واگن ID.3 و پورشه تایکان هستند، تویوتا هنوز در این رویداد، یک نمونه کاملاً برقی را معرفی نکرده است.

در عوض، خودروساز ژاپنی تصمیم گرفته است تا با برتری بخشیدن و هرچه مدرن‌تر کردن خودروهای هیبرید خود نسبت به نمونه‌های برقی، این رویه را برای ده سال آینده خود ادامه دهد.

تویوتا پریوس، به‌عنوان اولین خودروی هیبرید تولید انبوه در جهان، بدون شک یکی از مهم‌ترین وسایل نقلیه چهارچرخی است که در حال حاضر نیز باقدرت به فروش خود در بازارهای جهانی ادامه می‌دهد. برای مدل سال 2019، نمونه هیبرید نمادین این خودرو با به‌روزرسانی‌های جدید در طراحی بدنه و داخل کابین و همچنین نسخه چرخ جلو محرک (AWD) همراه شده بود که اکنون در مدل 2020، این خودروی محبوب، با به‌روزرسانی‌های دیگری به میدان رقابت آمده است.

برای مدل 2020، پریوس جدید با تریم های L Eco,LE,XLE و تریم های تولید محدود FWD همراهی خواهد شد. نسخه چهارچرخ محرک (AWD-e) از پریوس نیز در نسخه‌های LE و XLE موجود خواهند بود. همچنین رنگ‌های موسوم به قرمز سوپرسونیک و آبی الکتریک استورم (طوفان برقی) که برای مدل 2019 معرفی‌شده بودند، در مدل 2020 نیز این خودرو را همراهی خواهند کرد.

در مدل‌های گذشته، بسته ایمنی تویوتا تنها برای نسخه‌های بالاتر و گران‌تر این خودرو موجود بود که اکنون این شرکت، به‌صورت استاندارد آن‌ها را برای تمامی‌تریم های پریوس در نظر گرفته است. این موارد شامل سیستم‌های کمک به راننده در مواقع اضطراری، مکان‌یاب خودروی دزدیده‌شده و هشدار خودکار برای جلوگیری از تصادف هستند.

تریم های L Eco,LE و XLE نیز یک سیستم سرگرمی 7 اینچی جدید را دارا خواهند بود که یک به‌روزرسانی خوب نسبت به صفحه‌نمایش 6.1 اینچی نسخه‌های قبلی محسوب می‌شود. همچنین این سیستم با 6 بلندگو صوتی، سه درگاه مربوط به اتصال USB، سیستم پیشرفته تشخیص صدا، بلوتوث، دسترسی به دفترچه تلفن و استریم موزیک و امکانات متنوع دیگر یک نمونه پرکاربرد محسوب می‌شود.

امکانات استاندارد دیگر برای نسخه LE از تویوتا پریوس 2020 شامل سیستم کلید هوشمند درب راننده، سیستم ورود به خودرو از راه دور، برف‌پاک‌کن عقب، سیستم تشخصی نقاط کور به همراه هشدار عبور از ترافیک و سامانه هوشمند سونار به همراه کمک پارک برای راننده خواهند بود.

اما از طرف دیگر، نسخه تولید محدود و بالاتر از پریوس، دارای یک صفحه‌نمایش 11.6 اینچی با سیستم مکان‌یابی، سیستم صوتی پیشرفته JBL و چراغ‌های جلویی تطبیقی باقابلیت تنظیم سطح خودکار در این چراغ‌ها، خواهد بود.

تمامی مدل‌ها با سیستم‌های ایمنی مانند سامانه هشدار قبل از سانحه به همراه تشخیص عابر پیاده، هشدار عبور از خطوط جاده، نوربالای خودکار خودرو و همچنین کروز کنترل راداری دینامیکی در بالاترین سرعت‌ها همراه خواهند شد.

قلب تپنده هیبرید از این خودرو نیز یک موتور 1.8 لیتری چهار سیلندری خواهد بود که با دو موتوربرقی به‌عنوان سامانه الکتریکی همراه شده است و می‌تواند قدرت را از طریق یک جعبه‌دنده CVT به چرخ‌های خودرو منتقل کند. هنوز اطلاعاتی در مورد برچسب قیمتی این پریوس جدید ارائه نشده است.

 

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا