مکمل بنزین
آموزشخبرداخلی

آیا خرید و فروش وکالتی خودرو قانونی و درست است؟

با نوسانات یکسال اخیر بازار خودروهای داخلی شاهد اتفاقات عجیب و خلاف عرف در آن هستیم که از جمله این موارد می‌توان به افزایش خرید و فروش وکالتی خودرو اشاره کرد. این موضوع با توجه به حضور دلالان در بازار به شدت بالا رفته و برای فرار از مالیات و پرداخت‌های هزینه قانونی صورت می‌گیرد ولی آیا این اتفاق قانونی و درست است؟

به گزارش چرخان، بازار خودروهای داخلی در یکسال اخیر شاهد نوسانات زیادی بوده و بسیاری از دلالان را برای سوداگری در این بازار جذب کرده است. بدیهی است که دلالان قصد استفاده از محصولات خریداری شده را ندارند و برای فرار از پرداخت مالیات و هزینه‌های قانونی نیز از اقدامات پیش‌گیرانه استفاده کنند که یکی از این راهکارها خرید و فروش وکالتی خودرو است ولی آیا این اتفاق، قانونی و درست است؟

آزادسازی قیمت خودرو قیمت جدید خودروهای داخلیاز سوی دیگر بعضی از مردم نیز به پیروی از دلالان اقدام خرید و فروش وکالتی خودرو می‌کنند و وقتی از ایشان سوال پرسیده می‌شود که چرا به این گونه اقدام به خرید و فروش می‌کنید، می‌گویند که هزینه‌های نقل و انتقال بالاست و ما نیز قصد استفاده چندساله از خودرو را نداریم و با این روش از هزینه‌هایمان می‌کاهیم!

البه گفتنی است که با افزایش قیمت خودروها عملا هزینه نقل و انتقالات خودرو نیز به شدت بالا رفته است. به طور مثال در حالی که تا همین 18 ماه گذشته بسیاری از خودروهای مورد معامله بازار در بازه 15 تا 35 میلیون تومان قرار داشت، حالا همین محدوده به بازه 30 تا 80 میلیون تومان ارتقا پیدا کرده و هزینه‌های نیز به همین منوال بالا رفته است. به همین دلیل بسیاری از افراد قادر به پرداخت هزینه‌های نقل و انتقال خودرو نیستند و اقدام به خرید و فروش وکالتی خودرو می‌کنند.

بازار خودرو خرید خودرو قیمت رسمی خودرو بازار خودرو قیمت خودرو در بازار آزاد خرید خودرو در نیمه دوم 97 فروش خودروی کارکرده بازار خودرو بازار خودروهای داخلیسردار سیدکمال هادیان‌فر، رئیس پلیس راهور نیروی انتظامی در مصاحبه‌ای پیرامون این موضوع گفت: خرید و فروش وکالتی خودرو ممنوع بوده و مردم باید توجه کنند که نباید با خرید این چنینی خود را دچار مشکل کنند. در سامانه‌ای که مرتبط با خرید و فروش است، فردی که به صورت رسمی و قانونی صاحب خودرو است، مسئولیت قانونی داشته و ما وی را مسئول هر اتفاقی می‌دانیم.

وی در ادامه افزود: در خرید و فروش وکالتی در حقیقت فرد به نفر دیگری اجازه استفاده از پلاک را می‌دهد که قانونا حق اعطای این وکالت را ندارد. به تازگی فردی به یکی از مراکز نیروی انتظامی مراجعه کرده که متوجه خرید خودرو از یک فرد قاچاقچی شده و حالا مسئول جرایم مربوطه است! این شخص پس از خرید خودرو متوجه جریمه 26 میلیون تومانی برای خودرو می‌شود و از سوی دیگر 3 شکایت نیز از مالک خودرو انجام شده که متوجه وی خواهد بود. البته هر چقدر هم که این فرد بگوید نقشی در این اتفاقات نداشته قانون نمی‌پذیرد و مسئولیت با وی است!

تعویض پلاک خودرو خودروهای داخلیرئیس پلیس راهور نیروی انتظامی در پایان گفت: به مردم توصیه می‌کنیم که به هیچ وجه اقدام به خرید و فروش وکالتی نکنند و این کار در سامانه نقل و انتقال خودرو سریعا انجام می‌شود و نیاز به اعطای وکالت نخواهد بود.

ذاکری

بعضی وقت‌ها می‌شه با یک چیز کوچک بزرگ‌ترین شادی‌ها رو خلق کرد و بعضی وقت‌ها کل دنیا هم جمع بشن، نمی‌تونن خوشحالت کنن... قصه من و تیبای خودم همینه... باهاش زندگی می‌کنم و خوشحالم! در چرخان از اخباری می‌نویسم که می‌دونم برای خیلی‌ها جالبه و مفیده!

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا