مکمل بنزین
گوناگونخبر

هاچبک جدید برقی رنو با قدرت بالای 454 اسب بخار!

شاید تاکنون در سایت‌های خودرویی نام ماشین برقی Zoe e-Sport به گوشتان خورده باشد. خودروی جذابی که توسط شرکت فرانسوی رنو حدود دو سال و نیم پیش و به‌عنوان یک طرح مفهومی که نشانگر یک خودروی هاچبک برقی قدرتمند بود، رونمایی شد.

از سال 2017 تاکنون هیچ خبری از این طرح مفهومی کوچک رنو نشده بود تا اینکه چند روز پیش رئیس بخش خودروهای برقی رنو آقای گیلس نورماند، به سایت تاپ گیر گفته بود که این خودرو می‌تواند فرصت تجاری شدن و به مرحله تولید نهایی رسیدن را داشته باشد. بااین‌حال، هنوز فن‌آوری‌های مربوط به باتری شرکت رنو چندان مدرن نبوده و هم‌اکنون این شرکت در حال کار برای ایجاد نسل جدید باتری خودروهای برقی و امکان کارگذاری آن‌ها روی این هاچبک است.

بر اساس گفته‌های آقای نورماند، این طرح مفهومی از همان موقعی که رونمایی شد بازخوردهای بسیار مثبت و خوبی را از طرف مردم به سمت خود جذب کرد و باعث شد باوجود چالش‌هایی مانند باتری‌های جدیدتر با ظرفیت بیشتر، رنو و طراحان آن به فکر تولید نهایی آن بیفتند.

این خودروی هاچبک با ظاهر و طراحی خارجی جذاب، مدرن و با زاویه‌های تیز و چشم‌گیر، حتی از رقیب بزرگ‌تر و جدیدتر آلمانی خود یعنی مرسدس AMG A45 S نیز قدرتمندتر بوده و می‌تواند شتاب بالاتری را نسبت به آن، داشته باشد. دو موتوربرقی قرارگرفته در Zoe e-Sport می‌توانند نهایت قدرت 454 اسب بخار (338 کیلووات) و گشتاور 640 نیوتون متر را برای راننده خود به ارمغان بیاورند.

وزن این خودروی کوچک به خاطر 450 کیلوگرم باتری‌های قرارگرفته در آن اما مانند جثه‌اش، کم نبوده و چیزی حدود 1,400 کیلوگرم است. شتاب صفرتا صد کیلومتر بر ساعت نسخه نمایشی آن در سال 2017 نیز عدد 3.2 ثانیه بوده است.

 

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا