مکمل بنزین
گوناگونخبر

نگاهی به مشخصات و طراحی کیا سورنتو مدل 2021

ممکن است در حال حاضر مدل تلوراید شرکت کیا به‌عنوان بزرگ‌ترین شاسی‌بلند این شرکت کره‌ای از مهم‌ترین خودروهای این شرکت در نظر گرفته شود؛ اما در کنار این شاسی‌بلند بزرگ کیا، خودروی با اندازه کوچک‌تر سورنتو که برای سال 2021 مدل خورده است نیز می‌تواند از خبرهای مهم این شرکت برای رقیبان باشد.

درواقع سورنتو جدید که می‌خواهد وارد چهارمین نسل خود شده و بانام تجاری MQ4 نیز شناخته می‌شود، قرار است با مؤلفه‌های بسیار زیاد مربوط به ارتقا فن‌آوری‌های به‌کاررفته و دیگر شاخصه‌های طراحی همراه شده و وارد این کلاس خودرویی پررقابت و محبوب شود؛ اما این ویژگی‌ها چه هستند و چگونه می‌توانند دست برتری به این خودروی کره‌ای در میان سیل عظیم شاسی بلندهای مختلف در بازارهای جهانی بدهند؟

ظاهر و طراحی خارجی جوان‌پسند و تهاجمی

درحالی‌که مدل فعلی سورنتو که سومین نسل از این خودرو محسوب می‌شود، طراحی محافظه‌کارانه‌تر نسبت به دومین نسل خود دارد، در مدل 2021 و همان نسل جدید، می‌توانیم جسارت کیا برای تغییر ظاهر جذاب‌تر را دوباره مشاهده نماییم. این بدان معنی است که سورنتو کاملاً جدید، درست مانند خواهر و برادرهای خود یعنی کیا سول، سلتوس و تلوراید قرار است ظاهر خود را بیش‌ازپیش رقابتی و جذاب نماید.

برای مثال با توجه به این تصویر، نمای جلویی خودرو را در نظر بگیرید: می‌توانیم جلوپنجره کرومی موسوم به ببری شکل شرکت کیا که امضای خاص این شرکت است را در دماغه آن مشاهده کرده که با خط‌های نقره‌ای‌رنگ روشن، به دور چراغ‌های LED باریک خودرو کشیده شده‌اند تا تأکید طراحی روی این قسمت بیشتر جلب‌توجه کند. در کل و با توجه به خطوط روی درب‌ها و کاپوت، می‌توانیم شاهد یک خودروی عضلانی و درشت‌هیکل در نسل چهارم سورنتو باشیم.

فضای دل‌نشین‌تر داخل کابین

سورنتو خودرویی نیست که فضای داخل کابین خسته‌کننده‌ای داشته باشد و یا ازنظر امکانات رفاهی چیزی کم بگذارد. به‌خصوص که در مدل 2021 این خودرو، کیا قرار است از شاخصه‌های طراحی و به‌روزتر برادر بزرگ‌تر سورنتو یعنی تلوراید نیز استفاده کرده و آن را تبدیل به یک اتاقک مجهز با بهترین امکانات کند.

همچنین این شاسی‌بلند سه ردیفه از فضای پای بیشتر و تعدادی از درگاه‌های USB برخوردار خواهد بود که صندلی‌های ردیف اول و دوم نیز دارای سیستم‌های گرمایش و تهویه مطبوع خواهند بود. یک صفحه‌نمایش بزرگ نیز داشبورد خودرو را تحت تأثیر قرار داده و امکانات استاندارد و متنوعی را در اختیار سرنشینان قرار خواهد داد.

فضای داخل کابین کیا تبوراید 2020

دیگر امکانات آن نیز شامل شارژ بی‌سیم موبایل هوشمند و اتصالات بی‌سیم چندگانه بلوتوثی بوده که با کروز کنترل هوشمند به همراه سیستم Stop & Go، حفظ خودرو بین خطوط، هشدار ترافیک از عقب برای مواقعی که سرنشین می‌خواهد پیاده شده و از کنار خودرو، ماشین‌های دیگری در حال عبور هستند، همراه می‌شود.

قدرت از نوع سورنتو

انتظار می‌رود کیا، نسخه‌های متنوعی را به‌عنوان موتور این خودرو در نظر گرفته که می‌توان آن‌ها را از موتور 2.4 لیتری 4 سیلندر GDI،2 لیتری چهار سیلندر توربو،2.2 لیتری دیزل CRDI تا یک موتور 2 لیتری چهار سیلندر هیبرید که از آخرین نسخه هیوندای سوناتا قرض گرفته‌شده دسته‌بندی کرد.

همچنین یک نسخه بزرگ‌تر باقدرت بیشتر نیز احتمالاً برای این شاسی‌بلند وجود خواهد داشت که یک موتور 3.8 لیتری GDI 6 سیلندر بوده و می‌تواند 291 اسب بخار قدرت و 355 نیوتون متر گشتاور را برای راننده و سرنشینان خود به ارمغان بیاورد.

تمامی این موتورها و قدرت‌های تولیدی آن‌ها از طریق یک جعبه‌دنده 8 سرعته خودکار به چرخ‌های جلو (FWD) و یا چهارچرخ خودرو (AWD) منتقل می‌شود.

رقیب‌های این مدل جدید

مدل بازطراحی شده و نسل جدید سورنتو (بسته به بازارهای مختلف کشورهای جهان) دارای رقیب‌های قدرتمند و نام آشنایی نیز خواهد بود. برای مثال این خودرو برای رقابت در بازار کشور آمریکا می‌بایست با شاسی بلندهایی مانند مزدا CX-9 جذاب، فورد اکسپلورر، جیپ گرند چروکی، دوج دورانگو، تویوتا هایلندر، نیسان مورانو و پسرعموی خود یعنی هیوندای سانتافه رقابت داشته باشد.

همچنین انتظار می‌رود که کیا تا ماه‌های آینده، معرفی رسمی سورنتو 2021 را انجام داده و فروش آن نیز ماه‌های ابتدایی سال آینده صورت می‌گیرد.

 

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا