Take a fresh look at your lifestyle.
َADS Temp مستطیل

کیا، مدل‌های بعدی پیکانتو را بصورت برقی ارائه خواهد داد

کیا پیکانتو یک خودروی کوچک و شهری است که شرکت کره‌ای آن را باقیمت کم و برای مصارف درون‌شهری تولید کرده بود. اکنون کیا تصمیم گرفته تا نسخه کاملاً برقی آن را برای مدل‌های بعدی نیز تولید کند. البته این کار زمانی انجام خواهد گرفت که کیا بتواند مسائل مربوط به پایین آوردن قیمت این نسخه برقی و رقابتی کردن برچسب قیمتی آن را حل کند.

شرکت کره‌ای کیا در کنار تعداد زیاد شاسی‌بلند ها و کراس اوورهایی که در خط تولید خود برای این کلاس محبوب خودرویی در اختیار دارد، به دنبال ساخت یک مدل برقی از خودروی غیر شاسی‌بلند و کوچک خود یعنی پیکانتو برای بازار اروپا است.

خودروساز کره‌ای از تمامی موارد موردنیاز برای ساخت چنین خودرویی آگاه است اما چالشی که پیش روی آن قرار دارد همین مسئله مربوط به قیمت‌گذاری خودرو و پایین آوردن قیمت آن در صورت برقی شدنش است تا برای خریدن آن از طرف مردم، صرفه اقتصادی داشته باشد.

در حال حاضر کیا پیکانتو کوچک باقیمت حدودی 10,000 یورو (حدود 11,000 دلار) تا قیمت نهایی 17,000 یورو برای مدل نهایی و کاملاً تجهیز شده خود، به فروش می‌رود. با فن‌آوری‌های امروزی به‌کاررفته در این خودرو، هزینه‌های مربوط به یک نسخه الکتریکی می‌تواند به عدد حدودی 20,000 یورو برسد. در واقع بر اساس بازار رقابتی و به فروش رفتن نسخه برقی، پیکانتو الکتریکی باید چیزی بین 16,000 تا 17,000 یورو قیمت داشته باشد.

به عبارت دیگر، مسئله مربوط به ساخت نسخه برقی از پیکانتو، بیشتر از اینکه به امکان ساخت آن مربوط باشد، به زمان ساخت آن و حل کردن چنین مسائل قیمتی از طرف کیا بستگی دارد. قیمت‌گذاری که به لطف پایین آمدن تدریجی قیمت باتری های این نوع خودروها، می‌تواند بهتر حل‌وفصل شود.

در بازار اروپا، بر اساس گفته‌های امیلیو هررا مدیر بخش اروپایی این شرکت، کیا در سال 2019 انتظار دارد که حدود 20,000 خودروی برقی به فروش رسانده و این عدد را برای سال 2020 به دو برابر سال قبل یعنی 40,000 دستگاه برساند.

منبع insideevs
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.