مکمل بنزین
گوناگونخبر

چرا لامبورگینی به طرح خشمگینی مانند این نیاز دارد؟

اگرچه یک شرکت خودروسازی جذابی مانند لامبورگینی را همه در سراسر جهان، با طرح‌های خیره‌کننده و طراحی‌های تهاجمی خودروهایی می‌شناسند که با برند گاو خشمگین خود، نه‌تنها قدرت و سرعت بی‌نظیری را در اختیار راننده خود قرار می‌دهد بلکه طراحی منحصربه‌فردش نیز می‌تواند آن را با دیگر خودروها، متمایز کند.

اما این بدان معنا نیست که لامبورگینی نیازی به طراحی‌های کشیده شده توسط هنرمندان و طراحان خودرویی در زمان‌های متفاوت نداشته باشد. به همین منظور در این مطلب می‌توانید طرحی را مشاهده کنید که ظاهر خاص برای یک خودرو با برند لامبورگینی درست مانند همان امضای تخصصی خود شرکت ایتالیایی قائل شده است.

این طرح که بانام ایروینگ (Airwing) که می‌توان معنی بال آسمان را برایش انتخاب کرد شناخته می‌شود، طرحی خیالی و نزدیک به طرح‌های لامبورگینی بوده که توسط ریک سالیناس به تصویر کشیده شده است. همان طراح مستقلی که به‌صورت کامپیوتری، طرح جذاب مربوط به دوج وایپر باز متولدشده را کشیده بود. او در این طرح نیز سعی کرده تا بتواند آینده مسیر طراحی خودروهای این سوپراسپرت ساز ایتالیایی را به تصویر بکشد.

همان‌گونه که در تصویر مشاهده می‌شود، ایروینگ دارای سطح بدنه با زاویه‌های تیز و کشیده‌ای است که می‌توانند آئرودینامیک فعال خودرو را تا مقدار قابل‌توجهی، افزایش دهند. این یعنی درست مانند همان رویه‌ای که خود لامبورگینی با سیستم موسوم به Attivia خود در مدل‌هایی مانند نسخه نهایی هوراکان و اونتادور SVJ از قبل شروع کرده بود.

اما سالیناس در این مورد، کمی بیشتر جلو رفته و با سطح جانبی با ورودی‌های هوایی بیشتر و زاویه‌های تندتر (حداقل در بحث تئوری) سعی کرده تا بتواند نیروی روبه‌جلوی خودرو را در مقابل نیروی کاهشی اصطکاک، بالاتر ببرد.

اما آنچه باعث شده تا بتوانیم این طرح مفهومی جدید سالیناس را، در قالب یک خودروی لامبورگینی و نه هیچ برند دیگری مشاهده نماییم، الهام گرفتن این طراح از خودروهایی مانند کانتاش و میورا لامبورگینی بوده و درست مانند خود شرکت، حتی از طراحی جت‌های جنگنده نیز بهره گرفته است.

 

 

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا