مکمل بنزین
گوناگونخبر

آینده طراحی های جذاب رولزرویس چگونه خواهد بود؟

شرکت بریتانیایی رولز-رویس به‌تازگی به یکی از یوتیوبرهای معروف که به‌واسطه ابرخودروهای شرکت‌های مختلف، شهرت خوبی به دست آورده، اجازه داده است تا با یکی از آینده‌گرایانه ترین و شاید بتوان گفت، جسورترین طرح این شرکت آشنا شود.

خودرویی که بانام رولز-رویس 103EX شناخته‌شده و این شرکت نام آن را طرح مفهومی ویژن نکست 100 گذاشته است.این خودرو، درواقع یک طرح مفهومی آزمایشی بوده که نه‌تنها می‌خواهد آینده طراحی و خودروهای این شرکت را به نمایش بگذارد بلکه قصد دارد تا با راحی کاملاً منحصربه‌فرد و خیر کننده خود، آینده کل صنعت خودرو و مسیر طراحی همه‌ی خودروها را نیز به نمایش بگذارد.

رولز رویس در این طرح مفهومی خود از چراغ‌های کشیده و جلوپنجره‌ای مستطیل شکل بهره برده تا همان زبان راحی این شرکت کماکان در خودروهای آینده نیز حفظ شود.

در قسمت کناری چرخ جلو، مکانی برای قرار گرفتن دو چمدان با برند رولزرویس ایجادشده است تا سرنشینان آن نیازی نباشد که مانند خودروهای امروزی، برای درآوردن وسایل خود از صندوق‌عقب باشند به‌زحمت بیفتند. درواقع تعریفی به نام صندوق‌عقب در این طرح از بین رفته است.

برای ورود به خودرو نیز، سقف مشکی‌رنگ 103EX به‌گونه‌ای باز می‌شود که سرنشین نیازی به خم شدن برای نشستن داخل خودرو نداشته باشد. این یعنی ارتفاع سقف تا حدی بالا می‌رود که شخص بتواند حتی در هنگام ورود به خودرو، به‌صورت کامل درون آن بایستد. این کار و قرار گرفتن جای چمدان‌ها در مکانی غیر از صندوق‌عقب، همگی در راستای تعریف لوکس بودن خودروهای رولز-رویس و آسایش بالای سرنشینان در این خودروها، ایجادشده‌اند.

هم‌چنین در داخل کبین، هیچ فرمان و وسیله‌ای برای راندن خودرو وجود نداشته و این خودروی برقی می‌تواند با سیستم‌های خودران خود، سرنشینان را به مقصد دلخواه برساند. صندلی از جنس روکش ابریشمی، کف‌پوش‌های لوکس و گران‌قیمت، قرار داشتن چوب باکیفیت در داخل کابین و هم‌چنین یک ساعت آنالوگ که نماد این شرکت است در کنار قرار گرفتن دو چتر با برند رولز-رویس از ویژگی‌های بارز این طرح مفهومی هستند.

هم‌چنین نماد قرمزرنگ از برند رولز-رویس روی این طرح نیز نشان از خودروی آزمایشی و یک طرح مفهومی بودن داشته و بارنگ برند خودروهای تولیدی این شرکت تفاوت دارد.

اگرچه نمی‌توان به‌احتمال‌قوی، حتی تا دو دهه دیگر نیز شاهد ورود چنین خودروهایی به جاده‌های حتی کشورهای پیشرفته جهان بود اما اگر قرار باشد این طرح آینده خودروهای رولز-رویس را تشکیل دهد باید گفت که این شرکت، ایده خلاقانه و بسیار جذابی را در پیش‌گرفته است.

 

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا