مکمل بنزین
گوناگونخبر

تماشا کنید؛ موتور هیولایی هنسی ونوم F5 با قدرت سرسام آور 1,817 اسب بخار!

شرکت تیونینگ آمریکایی هنسی که تاکنون مدل‌های بی‌نظیر و قدرتمندی را ارائه داده است، به‌تازگی ویدئویی را منتشر کرده که در آن از موتور توربو دوقلو موسوم به فیوری (Fury) به معنای ترس، خود که قرار است در ابرخودروی جدید ونوم F5 این شرکت به کار رود رونمایی کرده است.

این موتور فوق قدرتمند که به معنای واقعی کلمه یک هیولای مهندسی به شمار می‌رود، می‌تواند قدرت بی‌نظیر 1,800 اسب بخار را برای خودروی ونوم F5 تولید کند.

هیولای جدید هنسی، درواقع می‌تواند قدرت دقیق 1,817 اسب بخار را در 8,000 دور بر دقیقه و همچنین گشتاور بی‌نظیر و بسیار بالای 1,617.4 نیوتون متر را در 5,000 دور بر دقیقه تولید کند. اعداد و ارقامی که حتی از اهداف پیشین این شرکت برای ساخت چنین موتوری نیز پیشی گرفته‌اند.

این موتور 6.6 لیتری V8 که بر پایه معماری موسوم به LS ساخته‌شده است، از قطعات سبکی درون آن استفاده‌شده که شامل پیستون‌های آلومینیومی ریخته‌گری شده، میله‌های اتصال‌دهنده سبک‌وزن، بلوک بدنه فولادی در کنار دیواره بلندتر سیلندرها و افزایش قطر آن‌ها استفاده کرده است.

بر اساس گفته‌های آقای جان هنسی، این شرکت از اعداد مطلوبش برای اسب بخار نیز پیشی گرفته و درواقع با تولید قدرتی بیش از 1,800 اسب بخار، دست‌به‌کار بی‌نظیری زده است.

موتور خودروی F5، می‌تواند در دور موتورهای بین 2,000 تا 8,000، گشتاوری بیش از 1,356 نیوتون متر تولید کرده که هم ازنظر تولید صدا و هم ازنظر قدرتمندی و گشتاور، آن را تبدیل به خشمگین‌ترین هیولایی می‌کند که تاکنون این شرکت آمریکایی ساخته است. درست به همین دلیل است که این شرکت، نام «ترس» را برای آن برگزیده است.

این سیستم توربو شامل یک جفت توربوشارژ بلبرینگی دقیق است که از جنس تیتانیوم بوده و با پرینت سه‌بعدی تولیدشده‌اند. این موتور همچنین، دارای منیفولد ورودی هوای منحصربه‌فردی است که اینترکولر (خنک‌کننده داخلی) را در بین سرسیلندرها و دیگر قسمت‌های اصلی موتور به‌منظور کاهش دمای داخل قطعاتی که از توربو شارژها تصاعد شده قرار می‌دهد. این قرارگیری به این خاطر است که جریان هوای داغ داخل موتور، قبل از رسیدن به سیستم اصلی احتراق، توسط این خنک‌کننده داخلی، جذب شود.

 

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا