مکمل بنزین
گوناگونخبر

اولین قطار هایپرلوپ فوق سریع جهان،در هندوستان با سرعت 1,000 کیلومتر برساعت، ساخته می‌شود!

در طول سال‌هایی که برای اولین بار، ایلان ماسک ایده «هایپرلوپ» را مطرح کرد، همیشه سؤال‌هایی مطرح بوده‌اند که کدام کشور در جهان، به‌عنوان اولین کشوری شناخته خواهد شد که از این سیستم انقلابی حمل‌ونقل استفاده خواهد کرد.

اکنون شاید این سؤال به جواب خود نزدیک‌تر شده باشد و کشور پرجمعیت هند را می‌تواند اولین کشوری دانست که قصد توسعه و استفاده از این سیستم حمل‌ونقل فوق‌سریع را دارد.

پروژه هایپرلوپ اکنون توسط ویرجین هایپرلوپ و مدیریت ریچارد برانسون انجام می‌شود. مدیر اجرایی این شرکت نیز آقای جی والدر، از پروژه جدید این شرکت برای چنین کار عظیمی در هند رونمایی کرده است.

بنا به گفته این شرکت، این پروژه، یکی از بزرگ‌ترین حرکت‌هایی است که ویرجین هایپرلوپ در حال حاضر در کشور هند مشغول فعالیت روی آن است. پروژه‌ای که قرار است یک مسیر فوق‌سریع بین شهرهای بمبئی و پون را ایجاد کند. بنا به گفته مدیر این شرکت، این مسیر در کل،120.7 کیلومتر بوده که فاز اولیه آن احداث، حدود 12 کیلومتر از مسیر مربوطه است. همچنین بنا به اعتقاد مدیر این شرکت، بیل احداث این پروژه بزرگ و جذاب تا اواخر سال 2020 بر زمین کشور هندوستان زده خواهد شد.

کشورها و شهرهای زیادی در سراسر دنیا، اکنون از پروژه هایپرلوپ استقبال کرده‌اند. شهرها و کشورهایی مانند دوبی و عربستان سعودی که هرکدام علاقه خود را به این پروژه نشان داده‌اند؛ اما بااین‌وجود، آوردن چنین فن‌آوری مدرن و پیچیده‌ای به بازارهای جهانی، فرایندی زمان‌بر و پیچیده خواهد بود.

آخرین آزمایش عملی که در این حوزه انجام‌گرفته است، به سال 2017 برمی‌گردد که در آن قطار هایپرلوپ توانسته بود به‌سرعت 387 کیلومتر بر ساعت برسد. هدف این شرکت برای قطارهای هایپرلوپ خود، رسیدن به سرعت سرسام‌آور 1,080 کیلومتر بر ساعت است.

آقای والدر گفته است که واگن‌های مخصوص هایپرلوپ، درواقع بر روی سطح نسبتاً ضخیمی از هوا در حال حرکت هستند؛ اما مخالف سیستم‌های مغناطیسی که هم‌اکنون در کشورهای مختلف و پیشرفته جهان در حال استفاده هستند، این سیستم ‌هایپرلوپ هم سرعت بسیار بالاتری را خواهد داشت و هم بیشتر دوست دار محیط‌زیست خواهد بود.

حتی در حال حاضر نیز، خود شخص ایلان ماسک در حال کار، بر روی پروژه هایپرلوپ به‌منظور تبدیل کردن آن به واقعیت است.

 

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا