Take a fresh look at your lifestyle.
َADS Temp مستطیل

پاسخ تویوتا به هوندا پاسپورت جدید شاسی بلند چیست؟

جای هیچ‌گونه شک و شبهه‌ای نیست که در حال حاضر و در بازارهای جهانی دنیا، کلاس خودروهای کراس اوور و شاسی‌بلند حسابی داغ و پرفروش است. درواقع، همه‌ی خودروسازان پیشرو جهانی در پی ساخت یک نمونه خاص از این کراس اوورها و افزایش این کلاس خودرویی در خط تولیدشان هستند تا کسب سود بیشتری کنند.

برای مثال، در همین زمینه، شرکت ژاپنی هوندا، کراس اوور پاسپورت (Passport) خود را احیا کرده تا آن را به‌عنوان یک خودروی 5 درب سه ردیفه که مناسب برای 8 سرنشین است و با مدلی جدید عرضه کند.

اما پاسخ رقیب هم‌وطن هوندا به این کراس اوور جذاب چه خواهد بود؟ شرکتی که خودروهای کراس اووری مانند راو 4 و هایلندر را در خط تولید خود می‌بیند اما بین این دو خودرو، چه پاسخی برای هوندا خواهد داشت؟

بر اساس یک رسانه اروپایی-کانادایی، تویوتا برنامه‌ریزی کرده است تا بتواند خودروی موسوم به ونزا (Venza) خود را به صحنه رقابت آورده و احیا کند. خودروی تازه‌واردی که به‌احتمال‌زیاد تا سال 2021، چهره خود را نشان خواهد داد.

خودروی ونزا تویوتا، یک کراس اوور 5 سرنشینه است که باحالت استیشن شبیه به واگن طراحی‌شده است. این خودرو در سال 2008 برای فروش عرضه شد و در سال 2017 نیز از سوی تویوتا توقف تولید شد. این یعنی تنها یک نسل از آن توسط خودروساز ژاپنی، تولید و عرضه شد. درواقع می‌توان گفت این کراس اوور که در کارخانه‌های آمریکا تویوتا تولید می‌شد، یک نوع جانشین برای کمری واگن توقف تولیدشده به‌حساب می‌آمد.همچنین این تویوتا ونزا، بر روی پلتفرم یکسانی سوار شده بود که در خودروهای کمری سدان و هایلندر تویوتا نیز به‌کاررفته‌اند.

پس اگر این شایعه درست از آب دربیاید، می‌توان انتظار افزایش یافتن خط تولید کراس اوورهای تویوتا با، بازمتولد شدن این خودروی تازه را داشت. همچنین تویوتا قرار است یک نسخه پلاگین-هیبرید از راو 4 خود را نیز در آینده‌ای نزدیک، برای فروش در بازارهای جهانی، آماده‌سازی کند. شاید این نسخه پلاگین-هیبرید، در پاسخ به میتسوبیشی اوتلندر پلاگین هیبرید و فورد اسکیپ (Escape) پلاگین هیبریدی باشد که رقیبان راو 4 محسوب می‌شوند.

 

منبع Carbuzz
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.