مکمل بنزین
گوناگونخبر

طرح مفهومی لمانس رنو از جهانی دیگر آمده است!

مسابقات خودرویی جذاب لمانس (Le Mans) در حال عبور دادن خود از طرح ای مفهومی و نمونه‌های اولیه خودروهای جدیدی است که شرکت‌های پیشرو برای این مسابقات در نظر گرفته بودند. مسابقاتی که می‌رود تا این طرح‌ها و نمونه‌های اولیه را در قالب ابرخودروهای تولیدی در پیست‌های خود ببیند.

بااین‌حال، طراح اهل فنلاند اسا موستونن (Esa Mustonen تصمیم گرفته است تا طرحی را پیاده‌سازی کند که تصور او از ابرخودروی بسیار جذاب، قدرتمند، تهاجمی و خوش‌چهره شرکت رنو در این مسابقات خواهد بود.

موستونن برای این طرح جذاب خود از برخی مؤلفه‌های طراحی زاویه‌دار و خوش‌فرم خودروهای مسابقه‌ای دهه 60 میلادی نیز الهام گرفته و به این طرح‌های دهه شصتی خود، چاشنی لبه‌های سخت و طراحی مدرن‌تر دهه 90 میلادی را که خودروهای باکیفیت و مقاومی بودند نیز اضافه کرده است.

نتیجه این خلاقیت در طراحی یک خودروی جدید توسط این طراح، یک هیولای تمام الکتریکی است که از ابرخازن های مدرن برای نمایش هرچه جذاب‌تر خود با سیستم‌های برقی، استفاده می‌کند.

در قسمت جلویی این طرح مفهومی (کانسپت)، می‌توانیم ورودی‌های هوایی بزرگ را در قسمت‌های کناری خودرو مشاهده نماییم که جریان هوا را برای خنک کاری سیستم ترمز و رد شدن از کل بدنه خودرو، به داخل خود می‌کشند. این ورودی‌های هوایی، درست مشابه تونل‌های هوایی بزرگی هستند که در تصاویری خاص، در قسمت عقبی ابرخودروی بریتانیایی لوتوس Evija دیده‌شده بودند.

همچنین در قسمت جلویی می‌توانیم در کنار این ورودی‌های هوایی، ترکیب رنگی طلایی، سفید، خاکستری و زرد را مشاهده کنیم که چهره جذابی به طرح لمانس رنو بخشیده‌اند. یک صفحه باریک و کشیده دارای چراغ LED، در کنار یک شکننده هوایی (Splitter) زاویه‌دار و منحنی شکل در قسمت جلو برای بالا بردن ضریب آئرودینامیک، از دیگر مؤلفه‌هایی هستند که در قسمت جلویی طراحی به چشم می‌خورند.

حتی باکمی توجه به تصویر این طرح، می‌توانیم متوجه هم‌سطح بودن قوس قرارگرفته در قسمت بالای چرخ جلو، با ارتفاع کابین نیز شویم که کل طراحی را در یک ارتفاع به‌خصوص و بسیار نزدیک به زمین برای چسبندگی هرچه بیشتر خودرو با جاده، قرار می‌دهد.

قسمت‌های کناری خودروی لمانس رنو نیز به لطف استفاده از الگوی خانه زنبور (شش‌ضلعی) و رنگ طلایی، هماهنگی بالایی با قسمت جلو و عقب خودرو پیداکرده است.

در قسمت عقب نیز، متوجه یک توربین بزرگ (شاید یک چرخنده‌ای برای تولید نیروی دان فورس) و چراغ‌های LED عمودی شکل که در قسمت‌های انتهایی قرارگرفته‌اند می‌شویم.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا