Take a fresh look at your lifestyle.
َADS Temp مستطیل

پورشه: تایکان حتی می‌تواند فراتر از توانایی رانندگانش، سریع باشد!

خودروی تازه‌وارد و جذاب اشتوتگارتی، از همان بدو معرفی و ورود خود، سروصداهای زیادی به پا انداخته بود. خودروی جدید کاملاً برقی که پورشه، بر روی آن حساب ویژه‌ای بازکرده و با نگاهی به اعداد و ارقام این خودرو، کاملاً متوجه حساسیت جهانی صنعت خودروسازی به این تایکان جذاب می‌شویم.

تایکان می‌تواند تا نهایت سرعت 451 کیلومتر بر ساعت رسیده و شتاب از حالت سکون تا صد کیلومتر بر ساعت آن نیز تنها 2.6 ثانیه ثبت‌شده است. زمان شارژ گیری 80 درصدی باتری‌های تایکان نیز تنها 22.5 دقیقه برای راننده آن طول خواهد کشید.

شاید بتوان با نگاه انداختن به همین اعداد و مشخصات بسیار عالی تایکان برقی، متوجه این شد که پورشه آلمانی تا چه حد اصرار بر رقابت با تسلا آمریکایی داشته و می‌خواهد با ارائه مدل‌های برقی پرقدرت و در اصطلاح خودرویی، پرفورمنس، کفه ترازوی رقابت بر سر برقی‌های جدید را به سمت خود سنگین کند.

حتی فراتر از این مشخصات تایکان، مدیر بخش توسعه سیستم تعلیق این خودرو در اظهارنظرهایی جالب گفته است: بدون شک قبل از اینکه تایکان بخواهد در جاده‌ها خسته و بی‌حال شود، این راننده سوار تایکان خواهد بود که خسته خواهد شد. او حتی گفته است که مهم‌ترین هدف آن‌ها، خاصیت تکرارپذیری سرعت‌های بالا در تایکان بوده و است.

به این معنا که راننده می‌تواند تا 20 و یا 25 بار به‌سرعت های 200 کیلومتر بر ساعت و بیشتر در بازه‌های زمانی کوتاه رسیده و بدون شک، قبل از آن‌که خودرو بخواهد با چنین آزارهایی از پا دربیاید، این راننده است که در کنار زیادشدن اشتیاقش به‌سرعت گیری با تایکان، خود را شکست‌خورده می‌بیند.

پورشه به ابرخودروی برقی خود یعنی تایکان افتخار کرده و آن را یک شاهکار مهندسی ازلحاظ اعداد و ارقام مربوط به‌سرعت، شتاب گیری و قدرت می‌داند. حتی این شرکت به‌تازگی گفته است که تایکان می‌تواند در پیست نوربرگرینگ، سریع‌تر ازآنچه که قبلاً ثبت‌شده بود، حرکت کند.

منبع Motor1
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.