مکمل بنزین
خبرداخلی

قیمت خودرو با چه اقدامی از سوی دولت کاهش می‌یابد؟

قیمت خودرو این روزها به یک مقاومت بسیار جدی رسیده و انگار دلالان برای کاهش قیمت بیشتر مقاومت محکمی دارند و تمام تلاششان را برای جلوگیری از این اتفاق انجام می‌دهند. البته دلایل دیگری نیز برای جلوگیری از این اتفاق دخیل هستند ولی به نظر می‌رسد که یک عامل مهم به زودی باعث کاهش قیمت خودرو در بازار خواهد شد.

به گزارش چرخان، کارشناسان بازار خودو این روزها نظرات متفاوتی پیرامون قیمت خودروهای داخلی در نیمه دوم سال دارند ولی یکی از مسائل مهم دخیل در قیمت گذاری خودروهای تولید داخل بحث تامین قطعاتی است که باید توسط قطعه سازان صورت بگیرد. قطعه سازان با مشکل مالی و نقدینگی مواجه هستند و خودروسازان نیز در بی کفایتی کامل قادر به پرداخت بدهی‌های چند هزار میلیاردی خود نبوده و دست قطعه‌سازان را خالی گذاشته‌اند.

اما طبق گفته‌های کارشناسان و البته اقدامات دولت برای اعطای تسهیلات 7 هزار میلیارد تومانی به خودروسازان، به نظر می‌رسد که تولید خودرو در بازار افزایش یافته و به زودی شاهد عرضه بیشتر خودرو توسط خودروسازان خواهیم بود. در این صورت طبیعتا بخشی از این خودروها وارد بازار شده و به متعادل شدن وضعیت بازار کمک خواهد کرد.

حالا باید دید که آیا دولت اقدام غلط خود را در بذل و بخشش پول چند هزار میلیارد تومانی تکرار خواهد کرد یا نه؟ البته بدیهی است که دولت اقدامی جز این نیز در توانش نبوده و بایستی مجلس راسا برای اصلاح ساختار صنعت خودروسازی کشور اقدام به ارائه قانون نماید.

ذاکری

بعضی وقت‌ها می‌شه با یک چیز کوچک بزرگ‌ترین شادی‌ها رو خلق کرد و بعضی وقت‌ها کل دنیا هم جمع بشن، نمی‌تونن خوشحالت کنن... قصه من و تیبای خودم همینه... باهاش زندگی می‌کنم و خوشحالم! در چرخان از اخباری می‌نویسم که می‌دونم برای خیلی‌ها جالبه و مفیده!

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا