مکمل بنزین
گوناگونخبر

کیا، مشغول ساخت چندین مدل جدید برقی است

در حال حاضر، خط تولید خودروهای برقی شرکت کره‌ای کیا دارای دو نسخه قدرتمند نیرو و سول است. کیا نیرو برقی می‌تواند با بسته‌های باتری که این شرکت برای آن تدارک دیده است، می‌تواند راننده و سرنشینان خود را با یک شارژ کامل تا مسافت قابل‌قبول 391 کیلومتر پیش ببرد.

اما خودروساز کره‌ای، به همین دو مدل از خودروهای برقی راضی نشده و بازهم می‌خواهد خط تولید این نمونه از مدل‌ها را بیش‌ازپیش افزایش دهد تا بتواند رقابت‌پذیری خود هم در خودروهای برقی حال حاضر و هم در به دست آوردن سهم بزرگ‌تری از کیک ماشین‌های برقی آینده را افزایش دهد. به همین خاطر، کیا تیزری را منتشر کرده است که در آن نمونه‌های پلاگین-هیبرید، هیبرید و تمام برقی آینده خود که تا سال 2025 چهره خود را نشان خواهند داد، نشان داده‌شده است.

بر اساس گزارش یک سایت خودرویی اسپانیایی‌زبان، برنامه کیا تا پایان سال 2025 این است که بر روی خط تولید خود،16 مدل برقی، هیبرید و پلاگین هیبرید داشته باشد که در حال حاضر،9 مدل از آن‌ها هنوز رونمایی نشده‌اند. از این تعداد،4 مدل هیبرید، دو مدل پلاگین هیبرید، دو مدل کاملاً برقی و همچنین یک مدل از آن‌ها نیز یک خودرو با سوخت هیدروژنی خواهد بود.

بعضی از این مدل‌ها، نمونه‌هایی کاملاً جدید بوده و این در حالی است که تعداد دیگری از 9 خودروی باقیمانده برای معرفی توسط کیا، یا یک نسخه جدید از مدل‌های فعلی و یا نمونه فیس لیفت از آن‌ها خواهند بود. یکی از ترفندهایی که خودروسازان برای معرفی چنین تیزرهایی دارند، در هاله‌ای از ابهام قرار دادن مشتریان تا معرفی‌های بعدی است. به این معنا که از این 9 خودروی جدید، هنوز معلوم نیست که هر یک در چه کلاسی بوده و قرار است تحت عنوان چه کلاس خودرویی به بازارهای جهانی راه پیدا کنند.

اما از بین این 9 خودروی جدید می‌توان حدس‌هایی برای کلاس آن‌ها در نظر گرفت. به‌طوری‌که هم‌اکنون کیا در حال بازطراحی اپتیما سدان، اسپورتیج کراس اوور و سورنتو شاسی‌بلند خود بوده و به‌احتمال بالا، هر سه این خودروها با نسخه‌های هیبرید خود همراه خواهند شد.

کیا اپتیما به‌احتمال‌زیاد در نسل بعدی خود، به‌عنوان یک نمونه پلاگین-هیبرید بازخواهد گشت و سؤال این است که دو مدل دیگر پلاگین هیبرید کدام ها خواهند بود؟ شاید این دو خودروی پلاگین-هیبرید، بر اساس خودروهای فعلی کیا ساخته‌شده و یا شاید کیا می‌خواهد دو خودروی کاملاً جدید بانام‌هایی جدید را معرفی و عرضه کند.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا