مکمل بنزین
خبر

فناوری جدید شرکت بوش برای خودروهای برقی حادثه دیده چیست؟

شرکت بزرگ تولیدکننده قطعات خودرویی و دیگر قطعات برقی و الکترونیکی بوش آلمان، به‌تازگی سیستم نوین و بدیعی را ارتقا داده است که می‌تواند در هنگام ایجاد شدن یک حادثه برای خودروی برقی، به کمک سرنشینان آمده و کمک‌حال آنان شود.

آنچه بوش آلمان برای چنین سیستمی انجام داده است، طراحی بارهای کنترل‌شده انفجاری کوچکی است که در باتری‌های خودروهای برقی خواهند بود و می‌توانند در هنگام ایجاد شدن یک حادثه برای خودرو، منبع تغذیه را از دیگر سیستم‌های برقی به‌منظور جلوگیری از آتش‌سوزی و حادثه‌های بعدی، ایزوله و جدا کنند.

این کار، با استفاده از حسگرهایی انجام می‌شود که توانایی تشخیص حادثه را داشته و می‌توانند از کلید ایمنی مربوط به قطع برق در هنگام خطر برای انفجارهای کنترل‌شده با مقیاس پایینی که فاصله مناسبی بین باتری‌های با ولتاژ بالا و دیگر سیستم‌های برقی خودرو ایجاد می‌کنند برای جلوگیری از شوک به خودرو و یا آتش‌سوزی استفاده کنند.

بر اساس گزارش‌های منتشرشده، این سیستم شرکت بوش که برای خودروهای برقی توسعه پیداکرده است را می‌توان مشابه کلید اینرسی در خودروهای بنزینی بوده که در هنگام ایجاد حادثه برای خودرو، می‌توانند جریان سوخت را قطع کنند. بااین‌حال، هنگامی‌که این راه‌حل بوش در مواجه با تصادف و سانحه، سیم‌پیچی‌های بسته‌های باتری را از بین ببرد، بازیابی آن‌ها دیگر ممکن نخواهد بود.

بوش برای تشخیص یک حادثه، از سیستم الکترونیکی کیسه هوا تجمیع شده موسوم به CG912 خود، به‌منظور تشخیص ایجاد یک سانحه برای خودرو استفاده کرده است. این چیپست های الکترونیکی، حتی از یک ناخن انسان نیز کوچک‌تر بوده و درون آن‌ها از میلیون‌ها ترانزیستوری استفاده‌شده است که با طراحی منحصربه‌فرد خود، می‌توانند در کسری از ثانیه سیستم ایمنی مربوطه را فعال‌سازی نمایند.

بر اساس گفته‌های مدیر بخش آتش‌نشانی آلمان آقای کارل هاینز کنور، با افزایش روزافزون خودروهای برقی در این کشور و روبرو شدن با این واقعیت که این خودروها ممکن است دچار سانحه شوند، چنین سیستم‌هایی به‌صورت حیاتی، درحالی‌که گروه های آتش‌نشانی بخواهند در سریع‌ترین زمان ممکن و با ایمنی کامل، آسیب دیدگان را از خودرو خارج کرده و نجات دهند، مهم و اجتناب‌ناپذیر هستند.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا