مکمل بنزین
گوناگونتماشاخانه

تماشا کنید؛ شتاب صفر تا صد 2.8 ثانیه ای بی‌ام‌و M8 کامپتیشن کوپه!

بر اساس گفته‌های شرکت باواریایی بی ام و، خودروی جذاب و برتر M8 کامپتشین کوپه این خودروساز، می‌تواند در زمان تنها 3.2 ثانیه، از حالت سکون، خود را به‌سرعت 100 کیلومتر بر ساعت برساند. تست‌های اخیری که روی این خودرو انجام‌گرفته است، ثابت کرده‌اند که این آلمانی قدرتمند، می‌تواند حتی سریع‌تر از اعداد خود بی ام و نیز عمل کند.

وب‌سایت بی ام و بلاگ(BMW Blog)، از راننده حرفه‌ای بی ام و یعنی مارتین تامزیک (Martin Tomczyk) درخواست کرده بودند که برای دو تست شتاب از خودروی M8 Competition کوپه، آن‌ها را کمک کند.

همان‌گونه که در این ویدئو نیز مشاهده می‌کنید، این راننده با چسباندن پدال گاز خودرو تا انتها، توانسته در مدت‌زمان زیر 3 ثانیه‌ای و در 2.88 ثانیه،M8 کوپه خود را به‌سرعت 100 کیلومتر بر ساعت برساند. همچنین باید گفت که این خودروی پرقدرت بی ام و، تنها به زمان 9.93 ثانیه نیاز دارد تا بتواند از حالت سکون، خود را به‌سرعت 200 کیلومتر بر ساعت برساند.

همچنین باید اشاره کرد که این اعداد اشاره‌شده توسط تامزیک، به‌وسیله جی‌پی‌اس ثبت و تائید نشده و احتمالاً کمی بهتر از آن‌هایی باشند که با این سیستم ثبت شوند. درهرحال، باید اذعان کرد که چنین اعدادی، بسیار چشم‌گیر و استثنائی هستند.

یکی از دلایل کلیدی و شاید مهم‌ترین دلیل این شتاب گیری عالی و منحصربه‌فرد M8 کامپتشین کوپه، قلب تپنده 4.4 لیتری 8 سیلندر با توربو دوقلویی باشد که در زیر کاپوت این خودرو، نهفته است. موتوری که می‌تواند تا نهایت 617 اسب بخار قدرت و گشتاور خیره‌کننده 750 نیوتون متر را به زیر پای راننده خود منتقل کند.

درست مخالف اکثر سری M های بی ام و در سال‌های گذشته، خانواده M8 به‌صورت خاص، توسط یک سیستم چهارچرخ محرک (AWD) پیشرفته تولید و عرضه می‌شوند که می‌تواند به این خودرو، در کندن خود از روی جاده و به سمت جلو رفتن کمک بسیار شایانی کرده و چنین شتاب گیری بالایی را به آن ببخشد. به‌علاوه، خودروی M8 کامپتیشن کوپه در کنار تمامی این مزیت‌های خود، با یک سیستم کنترل کشش و حرکت هیولایی و قدرتمند کاملی نیز همراه شده است.

 

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا