مکمل بنزین
برگزیده‌هاتماشاخانهخبرداخلی

اولین کامیون ایرانی چاپار به تولید رسید

نخستین کامیون تولیدی شرکت چاپار بصورت آزمایشی تولید شد و پس از سفر رئیس جمهور به اردبیل نخستین کامیون‌های تولیدی این شرکت روانه بازار خواهد گشت.

کامیون چاپار با کمک و همکاری شرکت بنز تولید گشته و بسیاری از قطعات این خودرو با نمونه خارجی مشابه است. پیشرانه این خودرو می‌تواند 354 اسب بخار در 1900 دور بر دقیقه و 1850 نیوتن متر گشتاور در 1100 دور بر دقیقه تولید نماید.

استاندار اردبیل در مصاحبه‌ای گفت: پیشرفت فیزیکی کارخانه کامیون‌سازی مشگین‌شهر مناسب بوده و فاز اول آن آماده افتتاح است‌.

اکبر بهنامجو روزجمعه در جریان بازدید از کارخانه کامیون‌سازی مشگین شهر افزود: با هماهنگی و تلاش دستگاه‌های متولی زیرساخت‌های فاز اول این کارخانه برای افتتاح آماده شده و اولین اتاق کامیون بصورت آزمایشی در این کارخانه ساخته شد.اولین کامیون ایرانی چاپار به تولید رسید

اشتغال مستقیم برای 5 هزار نفر

در این کارخانه هم اکنون بیش از۲۴۰ نفر در این شرکت مشغول به کار هستند و در یک ماه آینده آگهی استخدام ۲۰۰ نفر نیز دیگر منتشر می‌شود.

استاندار اردبیل ایجاد این شهرک را فرصت مناسبی برای منطقه بر شمرد و اظهار کرد: کارخانه کامیون سازی مشگین شهر ارزش افزوده منطقه را افزایش داده و سبب ایجاد واحدهای مکمل منحصر به فرد می‌شود.

بهنامجو با اشاره به اینکه خط تولید فاز اول کاملا راه‌اندازی شده تشریح کرد: با حمایت مسئولان دستگاه‌های اجرایی و دولت محلی این واحد احداث شده و روزانه ۵۰ اتاق کامیون در این واحد ساحته خواهد شد که در کشور رکورد خوبی برای استان و شرکت حدید مبتکران است.

وی با اشاره به اینکه با تکمیل این پروژه شاخص، زمینه اشتغال مستقیم برای ۵۰۰۰ نفر فراهم می شود گفت: علاوه بر اشتغال مستقیم برای جوانان منطقه برای دهیاران و شهرداری‌ها اینگونه واحدها درآمدزایی بسزایی دارد و ارزش افزوده منطقه نیز با احداث هر واحد صنعتی قابل توجه می شود.اولین کامیون ایرانی چاپار به تولید رسید

قطعات مورد نیاز خریداری شده است

استاندار اردبیل اضافه کرد: تکمیل این پروژه تحول عظیمی در اشتغال و اقتصاد منطقه ایجاد می‌کند و دل‌نگرانی خانواده‌ها در رابطه با اشتغال فرزندانشان کاهش می‌یابد.

او ادامه داد: قطعات خط تولید این کارخانه خریداری شده و آموزش فنی و حرفه‌ای باید برای ارایه آموزش‌های مورد نیاز امکانات لازم را در اختیار افراد معرفی شده قرار دهد.

وی تامین گاز مورد نیاز و ۲۰مگاوات برق را از ضروریات این پروژه برشمرد و افزود:در سال آتی مشکلات زیر ساختی فازهای بعدی این شهرک زیر نظر مشاورهای فنی تخصصی با مساعدت دستگاه های متولی تامین می شود.

در پایان می‌توانید ویدئو دیدار وزیر صمت از این شرکت را مشاهده کنید.

https://www.aparat.com/v/tRrTG

حامد محمدی

کارشناس و فعال خودرو تحلیلگر مسائل و قیمت‌ها Dr_HamedMohammadi

نوشته های مشابه

‫27 دیدگاه ها

  1. فقط برای رای اخه از اون نقطه کشور به کجا میخواد صادر بشه؟؟!!!

    1. اگر ظرفیت صادراتی داشته باشه به خیلی جاها میشه صادر کرد.چه بازاری بهتر از بازار کشورهای شمال ایران و جدا شده از شوروی سابق. این شرکت کارخونه خوبی هم احداث کرده.اما محصولش معلومه چینی هست و ای کاش یه چینی قوی تر و بهتر انتخاب میشد.حتی پلاک گذر موقتش هم هنوز روشه .احتمالا شرکت بنز به اون چینی پلت فرم قدیمی از رده خارجش رو فروخته و اون چینی هم یه اتاق چهارگوش قوطی شکل روش گذاشته به ما محصول داده.یعنی همکاری بنز که میگن با اون چینی هست احتمالا.ولی در مجموع کار خوبیه تولید.اما ای کاش در این جهانی که علم دیگه در اختیار دانشمندان نیست و در تمام سطوح جوامع به واسطه شبکه جهانی اینترنت و امکانات ارتباطی دیگر تقریبا عادلانه پخش شده ما بتونیم استفاده کنیم و محصولی با کیفیت ظاهری و فنی به روز ارائه کنیم.اقلا در طراحی اتاق از خودمون یه چیزی نشون بدیم یا اگه چیزی نداریم اقلا به استودیو های طراحی روز جهان سفارش بدیم تا برامون طراحی کنن.که لیسانسش مال خودمون باشه.و بعد پلت فرمی از یه شرکت چینی خوب تهیه بشه و روش گذاشته بشه.حتی میشه پلت فرم رو هم مستقیما بدون واسطه چینی به شرکت ها سفارش داد.مثلا گیربکس از یک شرکت یا موتور از شرکتی دیگر و این ها رو با هم مچ کرد.اما به نظر میرسه کسی دنبال این حرفا نیست.

      1. سلام علیکم مرسی از نگاهت،ما در کشور آذربایجان خط تولید داریم و کشورهای حوزه قفقاز و اوراسیا هیچ گاه تا محصولات روس و اروپایی هستن از ما خرید نمیکنن

  2. اینا چندساله قطعات پرایدو پیکان نمیتونن تولید کنن میتونن ماشین سنگین تولید کنن همش مهندسی معکوس اونم ناقص

    1. سلام دوستان راستش قصد خریدن اویکو یرو کارگو دارم لطف میکنید بگید چجور ماشینیه؟

  3. “کامیون چاپار با کمک و همکاری شرکت بنز تولید گشته و بسیاری از قطعات این خودرو با نمونه خارجی مشابه است”!
    تمام شد و رفت پس چرا بهش میگید کامیون ایرانی؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟!!!!!!!!!!!

    1. البته موتور و گیربکس در تبریز تولید میشه موتور اکسور ۴۸۰در تبریز تولید میشه

  4. سلام حالا قیمت ده چرخ این خودرو چند هست و اصلاثبت نام داره بااین هم الکی هست

  5. چقدر تلاشه همدیگرو کوچک میشمریم چرا واقعا نمی دونم،خوبه آدم در زمینه ای سواد نداره نظر نده،اکثر کشور های کوچک صنعتی همینجوری کامیون میسازن چون تیراژ پایینه صرف نمیکنه دو میلیارد دلار هزینه طراحی گیربکس بکنه که آیا جواب بده یا نه،خارجی ها چند سری اتاق ساختن که به اینجا رسیدن؟فهم و شعور هم خوبه،در آخر من رشتم ساخت و تولیده اونای که نظر میدن فلان فلان یه چرخ دنده بسازن بعد در مورد این حجم از کار نظر بدن.

    1. سلام
      اونایی که میگین اینا نمیتونن چیزی بسازن همون وقتی که اومدن هوو رو و امسال هوو رو دادن هیچ کسی نمی خرید الان هوو رو دانگ فنگ رو خیلی خیلی دوست دارن تازه قربون صدقه ش میرن اینم همین طور .بد بختی ما همینه که بعدا متوجه میشیم که چی خوبه چی بد باید یه تعدادی بخرن بعد بگیم این ماشین خوبه یا بد چرا خودمون اولی نباشیم.

    2. سلام
      اونایی که میگین اینا نمیتونن چیزی بسازن همون وقتی که اومدن هوو رو و امسال هوو رو دادن هیچ کسی نمی خرید الان هوو رو دانگ فنگ رو خیلی خیلی دوست دارن تازه قربون صدقه ش میرن اینم همین طور .بد بختی ما همینه که بعدا متوجه میشیم که چی خوبه چی بد باید یه تعدادی بخرن بعد بگیم این ماشین خوبه یا بد چرا خودمون اولی نباشیم.

    3. سلام
      اونایی که میگین اینا نمیتونن چیزی بسازن همون وقتی که اومدن هوو رو و امسال هوو رو دادن هیچ کسی نمی خرید الان هوو رو دانگ فنگ رو خیلی خیلی دوست دارن تازه قربون صدقه ش میرن اینم همین طور .بد بختی ما همینه که بعدا متوجه میشیم که چی خوبه چی بد باید یه تعدادی بخرن بعد بگیم این ماشین خوبه یا بد چرا خودمون اولی نباشیم.

  6. قیمت ۵ملیاردفکر شغل ما رو کنید بعد ۱۳سال قربانی این بازار شدیم و شوفر مردم هستیم درد مارو کی میفهمه انصافا ماشینو بدید به راننده مستقیم نه به هر ننه قمری که نمیتونه روشنش کنه الحمدالله همه هوشمند دارن کارکرد دارن بیمه رانندگان دارن خوب به غیر فساد و انحصار چکار کردید تو بازار یارو مهندسه ۳تا ۵۰۰داره دکتر ماشین داره به خدا پیر شدیم لعنت به این انحصار مافیا

  7. یک نمونه با پلاک گذرموقت آوردن

    حداقل پلاک ملی میزاشتین

  8. با سلام به اطلاع دوستان می رسانم موتور و گیربکس این ماشین با نام ۴۵۷ از زمان طاغوت در تبریز شرکت ایدم و چرخشگر تولید میشده حالا کمی ارتقا یافته و موتور خوبی داره بقیه قسمتهای کامیون سخت نیست می شه داخل کشور ساختش پس من به عنوان یک ایرانی افتخار می کنم و خسته نباشید می گویم به تولید کنندگانش که در این وضعیت تحریم این کار بزرگ را انجام داده اند

    1. سلام برادر اون موقع باید افتخار کنیم که ماشینو به مشتری اون هم به قیمتش بدن نه قیمت میلیاردی
      یه خاور شده ۴۵۰ میلیون این کجاش افتخار داره

    2. سلام برادر اون موقع باید افتخار کنیم که ماشینو به مشتری اون هم به قیمتش بدن نه قیمت میلیاردی
      یه خاور شده ۴۵۰ میلیون این کجاش افتخار داره اخه

  9. سلام صبح بریم برای بنوسیم. به امید خدا. واسه 10 میاد بازار دی

  10. کار خوبیه اسکانیا و ولوو هم اولش تولیداتشون بی کیفیت بود کم کم پیشرفت کردن اگه قیمتش هم بصرفه باشه خوبه

  11. کار خوبیه اسکانیا و ولوو هم اولش تولیداتشون بی کیفیت بود کم کم پیشرفت کردن اگه قیمتش هم بصرفه باشه خوبه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا