مکمل بنزین
گوناگونخبر

خودروی جذاب تویوتا LQ می‌خواهد دوست شما باشد!

پس از به پایان رسیدن نمایشگاه خودرویی 2019 فرانکفورت آلمان، اکنون نوبت به موتورشو بین‌المللی توکیو رسیده و این رویداد جذاب نیز خود را آماده برگزاری در سال 2019 می‌کند. نمایشگاهی که قبل از برپایی آن، شرکت‌های خودروساز در حال پیش‌نمایشی از طرح‌های آینده‌گرایانه خود هستند تا بتوانند به‌صورت رسمی و در این موتورشو، آن را به نمایش بگذارند.

در همین راستا، یک طرح تکاملی و ارتقا یافته از طرح مفهومی موسوم به کانسپت I تویوتا که در سال 2017 و در جریان رویداد CES لاس‌وگاس آمریکا به نمایش درآمد، اکنون بانام LQ، با سیستم‌های مدرن خودران و یک سامانه هوشمند هوش مصنوعی که تویوتا آن را Yui نامیده همراه شده است. این سامانه هوش مصنوعی می‌تواند از راننده و سرنشین خود یاد گرفته تا بتواند از آن‌ها برای منتقل کردن تجربه‌های شخصی‌شان استفاده کند.

بر اساس گفته‌های مدیر توسعه طرح LQ آقای دایسوک ایدو، درگذشته، علاقه تویوتا به ساخت خودروهایی با توانایی بالا و کسب اعتماد راننده برای نشان دادن توانایی‌های خودرو بناشده بود. اکنون فن‌آوری‌های مدرن و پیشرفته این قدرت را به تویوتا بخشیده است که بتواند بر اساس سبک زندگی مشتریان خود و تجربه داشتن احساسات شخصی و منتقل کردن آن‌ها به خودروی‌شان عمل کند. درواقع با طرح آینده‌گرایانه LQ، تویوتا می‌خواهد نیازهای منحصربه‌فرد رانندگی هر راننده را تشخیص داده و حتی یک رابطه بسیار قوی و چه‌بسا دوستانه بین این خودروی کوچک و راننده برقرار کند.

بر اساس گفته‌های تویوتا، سیستم هوش مصنوعی LQ می‌تواند تجربه‌های راننده را که بر پایه احساسات و سطح هوشیاری‌شان بناشده است، دریافت کند. این سامانه می‌تواند از طریق ارتباطات صوتی دوطرفه و فعال، قرارگرفته عملگرهایی در صندلی خودرو به‌منظور افزایش هوشیاری و پایین آوردن میزان استرس، سیستم تهویه مطبوع، سیستم‌های قرارگرفته داخل خودرو به‌منظور ارتباط بین خودرو و راننده و دیگر سیستم‌ها، مکالمه و ارتباط دوطرفه‌ای را برقرار کند.

طرح تویوتا LQ دارای سیستم سطح چهارم خودران بوده که چراغ‌های تعبیه‌شده داخل کابین می‌توانند با تغییر رنگ دادن در مواقع مختلف، نشان‌دهنده حالت خودروان و یا غیر خودران باشند. موتور تمام برقی این طرح جذاب نیز می‌تواند راننده و سرنشینان آن را تا حداکثر مسافت 299.3 کیلومتر با یک شارژ کامل، همراهی کند.

در این خودرو، حتی صندلی‌ها نیز با فن‌آوری مدرنی همراه شده‌اند. به این منظور که آن‌ها دارای تیوب‌های بادکنک مانند و قابل متورم شدن به همراه سیستم‌های تهویه داخلی را درون خود جای‌داده‌اند. اگر خودرو به هر دلیلی تشخیص دهد که راننده خسته شده است، این بادکنک‌های قرارگرفته درون صندلی را تا مقداری بادکرده تا بتواند حالت نشستن راننده را بهبود بخشیده و جریان هوای خنک را نیز از طریق سیستم تهویه درون صندلی برای از بین رفتن خستگی راننده، به راه می‌اندازد.

تویوتا همچنین در کنار استفاده از چندین و چند فن‌آوری مدرن و جذاب در این خودروی آینده‌گرایانه خود، از وسیله‌ای بانام آینه‌های بسیار ریز دیجیتال در چراغ‌های جلویی بهره برده که می‌توانند نزدیک یک‌میلیون آینه بسیار ریز را برای به دست آوردن یک نمای پیچیده ازآنچه که در قسمت‌های جلویی خودرو وجود دارند، فعال کنند.

طرح مفهومی تویوتا LQ، قرار است در بیست و سوم اکتبر 2019 و در جریان موتورشو توکیو ژاپن به نمایش رسمی دربیاید.

 

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا