مکمل بنزین
فناوریموتور سیکلت - پلاس موتوگوناگون

همکاری شرکت‌های اروپایی برای ساخت لباس‌های ایربگ دار موتورسواران!

یکی از بزرگ‌ترین مشکلات و دغدغه‌های موتورسواران در سراسر دنیا به‌خصوص آن‌کسانی که به‌صورت حرفه‌ای در مسابقات موتورسواری شرکت می‌کنند، مسئله ایمنی آن‌ها است. موتورسیکلت بدر عین حال که یک وسیله جذاب و خوب برای رانندگی است، می‌تواند به‌واسطه دوچرخ بودنش، خطرات بی‌شماری نیز برای راننده خود به ارمغان بیاورد. خطراتی که به‌عنوان‌مثال، یک موتورسوار در پیست مسابقه و با افتادن روی زمین، اگر قسمتی از بدنش دچار شکستگی هم نشود بازهم درد زیادی را متحمل خواهد شد.

در همین راستا، شرکتی به نام Furygan که یک سازنده لباس‌های مخصوص موتورسواری و کلاه ایمنی اهل فرانسه است، با یک تولیدکننده کیسه‌های هوایی فرانسوی بانام In&Motion همکاری کرده تا بتواند لباس‌های مخصوصی را برای رانندگان مسابقات موتورسیکلت طراحی کند که دارای کیسه‌های هوایی برای بالا بردن ضریب ایمنی راننده باشد.

این لباس‌های ایربگ دار، مختص مسابقات موتورسواری بوده و درونشان، کیسه‌های هوایی جاسازی‌شده است. این کیسه‌های هوا، می‌توانند قبل از به وجود آمدن حادثه، متورم شده و از قسمت‌های آسیب‌پذیر و شکننده‌تر بدن راننده در مقابل این ضربه محافظت نماید. تمامی حسگرها و قطعات الکترونیکی که درون این لباس تعبیه‌شده‌اند، هیچ نیازی به موتورسیکلت و ارتباط برقرار کردن با آن برای فعال شدن و عمل کردن ندارند.

کامپیوتر این لباس همچنین به‌اندازه کافی هوشمند است که بتواند تفاوت بین نشستن و برخاستن راننده از روی صندلی موتور را از زمین خوردن او تشخیص دهد.

اگرچه نمونه چنین لباس‌های قبل از این شرکت نیز توسط شرکت‌های دیگری مانند آلپاین استارز و داینیز تولیدشده بودند اما ازآنجایی‌که ایمنی موتورسواران مسئله بسیار مهمی است، تولید هر یک از این لباس‌های جدید می‌تواند یک حرکت روبه‌جلوی دیگر در این صنعت قلمداد شود.

البته این لباس‌ها در اوایل راه خود هستند و می‌توان انتظار رسیدن آن‌ها از مسابقات موتورجی پی و دیگر رقابت‌های موتوری به رانندگان آماتور و غیرحرفه‌ای را در آینده‌ای نه‌چندان دور داشت.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا