مکمل بنزین
گوناگونخبر

با خودروی جدید خیره کننده پینینفارینا آشنا شوید!

شاید تاکنون نام شرکت جذاب و ایتالیایی پینینفارینا (Pininfarina) را شنیده باشید و طراحی‌های منحصربه‌فردی که انجام داده است، آشنا باشید. درواقع می‌توان گفت که این شرکت، یک تاریخ بلند و عالی به‌عنوان یک شرکت طراحی در پشت سرخود دارد و همچنین مسئول طراحی بعضی از جذاب‌ترین و مهم‌ترین ابرخودروهایی است که در صنعت خودرو، نام خود را جاودانه کرده‌اند.

این شرکت ایتالیایی در سال 1930 کار خود را آغاز کرد و فعالیت اصلی آن، شامل همکاری با بسیاری از خودروسازان جهانی در بسیاری از کشورها بوده است که بیشترین همکاری را با شرکت هم‌وطن خود یعنی فراری داشته است. در همین زمینه همکاری این دو شرکت، یک فهرست بلندبالایی از خودروهای طراحی‌شده توسط پینینفارینا برای فراری که شامل 250 جی تی کوپه، تستاروسا،F40، انزو فراری و فراری کالیفرنیا می‌شود را تشکیل داده است.

در حال حاضر، این شرکت ایتالیایی علاوه بر همکاری با شرکت‌های دیگر، قصد تولید یک ابرخودروی جذاب با برند خود و بانام خود را کرده است. البته قبلاً نیز یک ابرخودروی برقی متعلق به این شرکت باقدرت بی‌نظیر حدود 1,900 اسب بخار و بانام باتیسا را دیه بودیم؛ اما این بار این شرکت می‌خواهد یک کراس اوور برقی را در اوایل سال آینده میلادی، معرفی رسمی نماید.

درواقع پینینفارینا در حال کار کردن بر روی پلتفرم‌های خودروهای برقی خود با همکاری شرکت بوش و شرکت بنتلر آلمان است. بر اساس گزارش‌های اتواکسپرس، این شرکت ایتالیایی قصد دارد با همکاری با شرکت‌های مهندسی آلمانی و توسعه پلتفرم‌های برقی خود، طی چهار سال آینده، هر 12 ماه یکبار، یک خودروی جدید را معرفی کند. این بدان معناست که پلتفرم جدید این شرکت بسیار انعطاف‌پذیر بوده و می‌تواند طیف وسیعی از خودروهای این شرکت را شامل شود.

البته هنوز اطلاعاتی در مورد کراس اوور جدید این شرکت به‌جز اینکه قرار است در سال 2020 رونمایی شود موجود نبوده و بر اساس گزارش‌ها، این شرکت هم‌اکنون به دنبال یک مکان تولیدی جدید در ایتالیا به‌منظور توسعه و ساخت خودروهای خود است.

البته اگر قرار باشد این کراس اوور پینینفارینا، معرفی و ساخته شود به‌احتمال خیلی زیاد قیمتی بسیار پایین‌تر از برچسب 2.2 میلیون دلاری باتیستا خواهد داشت و بر اساس گفته‌های کارشناسان، قیمت آن چیزی حدود 315,000 دلار خواهد بود. این یعنی کراس اوور این شرکت، یک رقیب تازه‌وارد جذاب برای شاسی‌بلند شرکت بریتانیایی رولز-رویس یعنی کالینان خواهد بود.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا