مکمل بنزین
گوناگونخبر

طرح مفهومی خیره کننده آلفارومئو، دهان هر بیننده‌ای را باز خواهد گذاشت!

هنگامی‌که به خط تولید شرکت ایتالیایی جذاب آلفارومئو نگاهی می‌اندازیم، مهم‌ترین نمونه‌هایی که این برند نام‌آشنا ساخته است به ذهنمان متبادر می‌شود. خودروهایی مانند جولیتا و اسپایدر که هر یک ویژگی‌های خاص و منحصربه‌فرد خود را به ارث برده‌اند.

اما در بین خودروهای این شرکت، شاید نام یک خودرو کمتر دیده و شناخته‌شده باشد. خودرویی بانام مونترئال (Montreal) که رونمایی آن به سال 1970 بازگشته و شاید به دلیل گران بودن و کمتر جذاب بودنش نسبت به رقبایی مانند جگوار تایپ E و پورشه 911، نتوانسته بود خود را به مرحله‌ای برساند که مانند رقیبانش، زیاد دوام بیاورد.

اما نباید فراموش کرد که یک خودروی با اصلت از بردی مانند آلفارومئو هرچند در حد یک طرح مفهومی باشد، می‌تواند در سال‌های پس از رونمایی اولیه، دوباره با شکل شمایلی جدید و خیره‌کننده ظاهر شود. در همین راستا، یک طراحی خوش‌ذوق و هنرمند، طرح مدرن و جدیدی از همان نمونه 1970 مونترئال کشیده است که دهان هر بیننده را بازخواهد گذاشت!

لوکا سرافینی (Luca Serafini) یا همان طراح خوش‌سلیقه‌ای که طرح موستانگ شاسی‌بلند را نیز کشیده بود، ذهنیت خود از نمونه امروزی خودروی مونترئال را طرح‌بندی کرده است. طرح خیره‌کننده و استثنائی که او، نام آن را مونترئال ویژن جی تی گذاشته است. طرحی که درست مانند تمامی طرح‌های مفهومی ویژن جی تی دیگر، در میدان رقابتی خودروهای اسپرت گرن توریسمو قرار می‌گیرد؛ اما انگار این طرح، خیلی بیشتر از طرح‌های دیگر گرن توریسمو، جذاب و خوش‌چهره بوده و با مؤلفه‌های طراحی منحصربه‌فرد خود، حرف‌های زیادی برای گفتن دارد.

این طراح خوش‌ذوق، نقطه الهام گیری خودش برای چنین طرحی را خودروی آلفارومئویی می‌داند که در هنگام کودکی، پدرش آن را خریداری کرده بود. خطوط زیبای روی بدنه، چراغ‌های جذاب، رنگ قرمز و خیره‌کننده چراغ‌های عقبی و ظاهر کلی خودرو اگرچه به‌طورکلی یک طراحی منحصربه‌فرد و شاخص قلمداد نمی‌شد ولی برای او در آن سن، منحصربه‌فردترین طراحی‌ها را داشت.

بزرگ‌ترین مؤلفه‌های طراحی مشترکی که بین این طرح و دیگر خودروهای آلفارومئو وجود دارد شامل جلوپنجره مثلثی شکل که امضای اختصاصی این شرکت ایتالیایی محسوب می‌شود، دریچه‌های هوایی قرارگرفته روی کاپوت و چراغ‌های جلوی دوگانه هستند.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا