Take a fresh look at your lifestyle.
َADS Temp مستطیل

وقتی جیپ گلادیاتور تبدیل به یک خودروی نظامی می‌شود!

شرکت جیپ را به خودروهایی می‌شناسند که ازنظر قدرت و گشتاور تولیدی می‌توانند نیازهای طیف وسیعی از علاقه‌مندان به این نوع از کلاس خودرویی را برآورده کند. مدل گلادیاتور نیز یکی دیگر از همین خودروهای قدرتمند جیپ است که شرکت‌های تیونینگ مختلف، در طول سال‌های گوناگون، تیون های متفاوتی را از این خودرو ارائه داده و به شکل‌های مختلفی آن را تقویت و بهینه کرده‌اند.

به‌تازگی یک طرح مفهومی جدید بانام جیپ گلادیاتور میلیتری گرید (Military-Grade) رونمایی شده که حاصل همکاری بین دو شرکت AM General و همچنین فیات کرایسلر است. هدف این دو شرکت از ساخت این نسخه از جیپ گلادیاتور، ساخت یک خودروی تاکتیکی جدید با وزن سبک بوده است. این نسخه موجود، درواقع می‌تواند به‌عنوان خودرویی در نظر گرفته شود که در کارهای ارتباطی نظامی مورداستفاده قرارگرفته اما AM General تمایل دارد تا این خودروی خود با توانایی خاص آن را برای نیازهای خاص مشتریان، شامل یک خودروی حمل‌ونقل یا خودرویی برای فرماندهان و واحدهای کنترل عملیات آماده‌سازی کند.

بر اساس گفته‌های مدیرعامل شرکت AM General آقای اندی هوو (Andy Hove)، این شرکت، خودروی جدید گلادیاتور را بر اساس تجربیات و تخصص‌های خود درزمینهٔ خودروهای تاکتیکی سبک‌وزن تولید کرده و از فیات کرایسلر نیز در این راه کمک گرفته تا بتواند پتانسیل دسترسی خود به بازارهای جهانی را بالاتر برده و چه‌بسا بازارهای نظامی جدیدی را نیز پیدا کند.

شرکت AM General، اطلاعات زیادی در مورد اینکه چه ویژگی‌های جذابی درون این خودرو نهفته است که آن را آماده برای یک مبارزه نظامی می‌کند ارائه نداده است. تنها جزئیاتی که در مورد موتور این خودرو گفته است، استفاده از نسخه بنزینی و دیزل برای قلب تپنده آن است.

البته در حال حاضر، هدف از رونمایی این طرح مفهومی، گرفتن بازخورد از طرف دیگران برای بهینه‌تر کردن نسخه تولیدی و نهایی آن است. درواقع تا زمان سفارش گیری نهایی برای جیپ گلادیاتور نسخه نظامی که زودتر از نیمه دوم سال 2020 اتفاق نمی‌افتد، این خودرو در هیچ کجا دیده نخواهد شد.

 

منبع Motor1
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.