مکمل بنزین
رپورتاژ

انواع نمودارها و موارد استفاده آنها

نمودارهای مختلفی در این بازار وجود دارد که ممکن است متفاوت به نظر برسند ولی در آخر همگی اطلاعات مورد نیاز کاربر را بیان میکنند.

انواع نمودار های تحلیل  مورد استفاده در بازار فارکس

نمودار تحلیل یکی از ابزار و موارد بسیارپرکاربرد در تبادلات و بازارمعاملات فارکس و بروکر فارکس به حساب می آید که کاربر با تجزیه و تحلیل و آنالیز انواع مختلف این نمودار ها می تواند تصمیم موفق تر و بهتر در زمینه تبادلات را در بازار معاملات فارکس اخذ نماید. از جمله انواع نمودار تحلیل می توان به نمودار تحلیل خطی، نمودار تحلیل میله ای و نمودار تحلیل شمعی اشاره نمود.

نمودار تحلیل یکی از موارد بسیار کاربردی در بازار معاملات فارکس به حساب می‌آید که با استفاده از آنها می توان به تجزیه و تحلیل تبادلات و بازار معاملات پرداخت و در نتیجه با استناد به داده هایی که در نمودار ها وجود دارد به اخذ تصمیم گیری مناسب در جهت انجام معاملات در بازار فارکس اقدام می نماییم. ما در این مقاله قصد داریم به معرفی پرکاربردترین انواع این نمودار بپردازیم و پس اگر شما قصد دارید در مورد این موضوعات اطلاعات خوبی کسب نمایید این مقاله را مطالعه کنید:

نمودار خطی

یکی از انواع نمودار تحلیل، نمودار تحلیل خطی می باشد که مکانیزم آن به این صورت است که خطی است که از یک قیمت بسته شده به قیمت بسته شده بعدی ترسیم می گردد. وقتی که نقاط به وجود آمده از بسته شدن قیمت ها به صورت متوالی به یکدیگر متصل گردند امکانی به وجود می آید تا مسیر حرکت قیمت یک جفت ارز را در یک دوره زمانی مشخص مورد بررسی و بازبینی قرار دهیم.

نمودار تحلیل

نمودار میله ای

یکی از انواع نمودار تحلیل، نمودار تحلیل میله ای می باشد که دارای ساختار و کاربردهای پیچیده تری نسبت به نمودار تحلیل خطی می باشد. این نمودار موارد مانند قیمت‌های باز و بسته شدن و همچنین پارامترهای مانند کف و سقف قیمت تبادلات را به نمایش می گذارد. در نمودار میله ای یک نوار عمودی وجود دارد که پایین این نوار نشان دهنده کف قیمت معامله شده برای یک دوره زمانی مشخص می باشد و در صورتی که به بالای نوار مراجعه نماییم آن قسمت نشان دهنده سقف قیمت پرداخت شده در این دوره زمانی مشخص می باشد. خط نوار عمودی در نمودار تحلیل میله ای دامنه این معاملات جفت ارزها را در تبادلات فارکس به نمایش می گذارد. همچنین خط تیره رنگ موجود در سمت چپ نوار که حالت افقی دارد قیمت باز شدن تبادلات و همچنین خط تیره رنگ موجود در سمت راست که حالت افقی دارد به قیمت بسته شدن تبادلات در بازار معاملات فارکس را در اختیار ما می گذارد.

نمودار شمعی

نمودار تحلیل شمعی یکی دیگر از انواع نمودار تحلیل پرکاربرد در بازار معاملات فارکس به حساب می‌آید که به نوعی همان اطلاعاتی که نمودار تحلیل میله‌ای در اختیار کاربر قرار می دهد را با گرافیک جذاب تر و فرمت کاربرپسند تر در اختیار فرد درخواست کننده قرار می‌دهد. در نمودار تحلیل شمعی محدوده بالا و پایین قیمت و باز و بسته شدن به صورت خط عمودی به نمایش در می آید. در نمودار تحلیل شمعی بلوک در نظر گرفته شده دارای ابعاد بزرگتری بوده و محدوده بین قیمت باز شدن و بسته شدن به صورت تمام و کمال به کاربر نشان داده می شود.

این مطلب یک رپورتاژ آگهی بوده و چرخان در تهیه آن نقشی نداشته است

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا