مکمل بنزین
گوناگونخبر

نگاهی به تصاویر جاسوسی هیوندای توسان نسل جدید

شرکت کره‌ای هیوندای، امیدهای زیادی به مدل جدید از خودروی توسان خود بسته است. پس از رونمایی سوناتا 2020 با طراحی جسورانه و جدید، مدیر بخش طراحی این شرکت، آقای سانگ یوپ لی، قول داده است که توسان نیز درست مانند دیگر مدل‌های جدید این شرکت، در مدل جدید خود با طراحی ظاهر خواهد شد که همه را شگفت‌زده کند.

با بازگشت به ماه آگوست یعنی حدود دو ماه پیش، اولین تصاویر از نمونه اولیه و نه نهایی توسان در سایت‌های خبری منتشر شد؛ اما این تصاویر جدید، درواقع در حال نمایش دادن نمونه تولیدی و نهایی توسان مدل جدید هستند که با پوشش استتاری سنگینی، پوشیده شده است.

در مقایسه با توسان حال حاضر، مدل جدید این خودرو دارای سبک طراحی کوپه مانند در قسمت سقف بوده و خطوط طراحی موجود روی بدنه نیز با توجه به تصاویر نمونه اولیه، در طول هردو طرف آن کشیده شده‌اند. خطوطی که ظاهر به‌مراتب اسپرت تر و جذاب‌تری به خودرو بخشیده‌اند. بر اساس گفته‌های شرکت هیوندای، توسان جدید بدون شک دارای جذابیت‌های بصری بسیار بیشتری نسبت به مدل‌های پیشین خود بوده و پیشرفت‌های زیادی داشته است.

در طراحی قسمت جلویی نیز می‌توانیم چراغ‌هایی را مشاهده نماییم‌ که از نمونه‌های جدید سانتافه و ونیو (Venue) قرض گرفته‌شده‌اند و با گذر به قسمت عقب، به باله ثابت (اسپویلر) و خروجی‌های اگزوز دوگانه می‌رسیم.

هنوز هیچ تصویری از داخل کابین توسان جدید منتشرنشده است اما خود هیوندای گفته است که این خودروی تازه‌وارد، دارای کابینی لوکس‌تر بوده که مواد مصرفی و فن‌آوری‌های به‌کاررفته در آن نیز با خودروی سانتافه جدید، یکسان خواهند بود. شاخصه‌های جدید مربوط به ایمنی خودروی که به‌صورت استاندارد روی آن وجود خواهند داشت شامل سیستم ترمز اضطراری برای پیش‌گیری از تصادف و سانحه بوده تا بتواند با استانداردهای ایمنی جدید، مطابقت داشته باشد.

در زیر کاپوت نیز، نسخه مربوط به کشور آمریکا نسل جدید توسان، با یک قلب تپنده 2.5 لیتری کاملاً جدید موسوم به Theta3 تغذیه خواهد شد که قدرت خود را از طریق یک جعبه‌دنده 8 سرعته خودکار به چرخ‌ها منتقل می‌کند. همچنین هیوندای برای بازار اروپا نیز، موتور GDI به‌روزرسانی شده 1.6 لیتری 4 سیلندر را به‌علاوه یک موتور T-GDI چهار سیلندر توربو عرضه خواهد کرد.

این خودروی همچنین ممکن است از سیستم 2 لیتری Gdi هیبرید سوناتا نیز استفاده کرده که در دو نسخه چرخ جلو محرک (FWD) یا چهارچرخ محرک (AWD) موجود خواهد بود.

انتظار می‌رود که هیوندای، نسل جدید از توسان خود را در سال آینده میلادی رونمایی کرده و در سال 2021 نیز آن را به فروش برساند.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا