Take a fresh look at your lifestyle.
َADS Temp مستطیل

نگاهی به LF-30، آینده طراحی جذاب خودروهای لکسوس

شرکت نام‌آشنای لکسوس، با خودروهای برقی و این صنعت نوپا ناآشنا نیست. شرکتی که با تولید و عرضه خودروهای هیبرید و پلاگین-هیبرید خود توانسته در طول یک دهه گذشته، بازار خوبی را برای خودساخته و وجهه مناسبی را در این زمینه کسب نماید. حال، این خودروساز ژاپنی آماده می‌شود تا قدم‌های محکم بعدی را درزمینهٔ بازی خودروهای برقی برداشته و به همین منظور، یک طرح مفهومی جدیدی را رونمایی کرده است.

این طرح مفهومی جدید که در موتورشو توکیو 2019 رونمایی شده است، بانام LF-30 در معرض دید عموم قرارگرفته و یک خودروی تمام برق است که بسته‌های باتری موجود در آن، مسئولیت تغذیه موتور الکتریکی را بر عهده‌دارند.

طرح مفهومی جدید LF-30 درواقع از همان اثرانگشت‌های مخصوص این شرکت بهره برده که در نمونه‌های اخیر لکسوس مانند ES سدان یا خودروی کشیده‌تر RX کراس اوور، دیده‌شده بودند. شاید تنها تفاوت‌های جزئی را بتوان در همین اندازه‌های طراحی و نسبت‌هایی دانست که لکسوس برای هر یک از مدل‌های جدید خود در نظر گرفته است.

همان‌گونه که در تصاویر مشخص است، این طرح مفهومی آینده نگارانه لکسوس، با زاویه‌های طراحی تندوتیز تر، ورقه‌های فلزی غیرمعمول و جدید و همچنین سطوح شیشه‌ای بیشتری همراه شده است که چهره خاص و منحصربه‌فردی را به خودرو بخشیده‌اند. یکی دیگر از تغییرات مهم که به چشم می‌آیند، طراحی قسمت جلویی آن است. چراغ‌های کشیده به سمت عقب کاپوت، جلوپنجره‌ای کاملاً جدید با ورودی‌های هوایی بزرگ که نمای خاصی را به جدیدترین طرح مفهومی لکسوس بخشیده‌اند.

همچنین وجود رینگ‌های برجسته‌تر با طراحی زیبا، چراغ‌های عقب دراماتیک‌تر و خطوط بی‌شماری که در سرتاسر طراحی بدنه دیده می‌شوند، همگی نشان از یک زبان طراحی جدید را از طرف خودروساز ژاپنی می‌دهند.

درب‌هایی که مانند بال پرندگان به سمت بالا بازشده و می‌توانند دسترسی بسیار ساده‌تر و راحت‌تری را برای نشستن به داخل خودرو به سرنشینان بدهند. در درون کابین نیز می‌توانیم مؤلفه‌های الکترونیکی و مدرنی را مشاهده نماییم که شاید پیش‌تر، این‌گونه طراحی را در فیلم‌های علمی-تخیلی دیده باشیم. رابط کاربری انطباق پذیر با راننده و سرنشین، استفاده از فن‌آوری‌های کنترلی مدرن درزمینهٔ های متفاوت و صفحه‌نمایش‌های متفاوت هم برای راننده و هم سرنشین که اطلاعات لازم را جلوی چشم آن‌ها خواهد گذاشت.

این کابین گران‌قیمت و مدرن، با بسته‌های باتری 110 کیلووات ساعتی قابل شارژ مجدد و به‌صورت وایرلس تغذیه می‌شوند. باتری‌هایی که می‌توانند با یک شارژ کامل، چیزی حدود 500 کیلومتر مسافت را در اختیار راننده خودرو قرار دهند. موتورهای برقی نیز می‌توانند تا نهایت قدرت 536 اسب بخار و گشتاور نزدیک 700 نیوتون متر را به چرخ‌های خودرو منتقل کنند. این یعنی LF-30 می‌تواند در زمان 3.8 ثانیه از حالت سکون به‌سرعت 100 کیلومتر بر ساعت رسیده و سرعت نهایی خود را نیز روی عدد 200 کیلومتر بر ساعت ببیند.

البته این طرح هنوز یک طرح مفهومی بوده ولی بر اساس گفته‌های خود لکسوس، این شرکت قصد دارد تا سال 2025، از تمامی خودروهای خود، یک نسخه برقی شده یا هیبرید را داشته باشد.

منبع Carbuzz
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.