مکمل بنزین
فناوریخبر

همکاری هوآوی در ساخت خودروهای خودران

شو ژینجون، معاون رئیس هیئت مدیره شرکت‌ هوآوی چین اعلام کرد این شرکت قصد دارد از فناوری 5G خود برای توسعه رادار برای اتومبیل‌های خودران استفاده کند. وی طی سخنرانی خود به علاقه مند بودن این شرکت در این زمینه تاکید کرده و اعلام نمود هوآوی به دنبال نقش آفرینی بیشتر در صنعت خودروسازی است.

شو طی سخنان خود گفت: هوآوی قصد دارد از محل ایجاد یک اکوسیستم از حسگرهای متصل به خودروها برای تشخیص محیط اطراف اتومبیل‌ها استفاده کند. او اشاره کرد برای ساخت حسگرهای موج‌ میلیمتری و رادارهای لیزری از فنآوری نسل پنجم بهره خواهیم برد.

شرکت‌های بزرگ خودروسازی در سراسر جهان مخصوصاٌ در چین و امریکا تا کنون میلیاردها دلار برای ساخت خودروهای بدون راننده یا خودران هزینه کرده‌اند.

با این حال توسعه فناوری‌هایی نظیر خودروهای خودران سال‌ها طول خواهد کشید تا خودروسازان بتوانند خودروهای خودران در سطحی تولید کنند که این اتومبیل‌ها بتوانند در اغلب موارد بدون دخالت انسانی طی مسیر کرده و تمام زوایا را تحت کنترل داشته باشند.

حرکت هواوی در حالی صورت می گیرد که چین فشار عمده ای را برای همگام شدن با ایالات متحده در یک رقابت جهانی برای توسعه وسایل نقلیه خودران به وجود آورده است.

حامد محمدی

کارشناس و فعال خودرو تحلیلگر مسائل و قیمت‌ها Dr_HamedMohammadi

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا