مکمل بنزین
تحلیلیخبر

افزایش قیمت پراید سیگنالی برای گرانی بازار در شب عید است؟

قیمت پراید در روزهای اخیر روند صعودی به خود گرفته و الان در نزدیکی‌های قیمت تیبا در بازار مورد معامله قرار می‌گیرد. اما این اتفاق تعجب همگان را برانگیخته و به نظر می‌رسد که دلایل زیادی برای این موضوع وجود دارد. ولی وضعیت بازار نشان می‌دهد که گرانی در بازار شروع شده و نیازمند عملکرد مناسب خودروسازان و وزارت صنعت است.

به گزارش چرخان، مشاهدات از بازار خودروهای داخلی نشان می‌دهد که تعطیلات هفته پیش باعث شده تا بعضی از دلالان از این فرصت استفاده کرده و معاملات اندک بازار را به سمت دلخواه خود ببرند که این اتفاق بیش از هر چیزی التهاب دوباره بازار و بهم ریختگی عجیبی را به همراه خواهد داشت. از جمله اتفاقات عجیبی که در بازار شاهد آن هستیم حرکت قیمت پراید به سمت قیمت تیبا است که با توجه به فاصله عرفی این دو خودرو از یکدیگر عملا این این تغییر قیمتی برای اهالی بازار عجیب است.

قیمت پراید خرید پراید تولید پرایدامیرحسین کاکایی، کارشناس بازار خودرو در مصاحبه‌ای پیرامون وضعیت بازار خودروهای داخلی گفت: وزارت صنعت در 3 ماه گذشته وعده‌هایی پیرامون کاهش قیمت خودرو داده بود ولی این اتفاق رخ نداد و با خبر توقف تولید پراید و پژو 405 شاهد بازگشت روند قیمتی و گران شدن آنها بودیم. این روند به سایر محصولات بازار نیز رسوخ کرده و به طور کلی شاهد روند افزایشی قیمت در بازار هستیم. این روند افزایش قیمت باعث شد تا در یک هفته نیمه تعطیل شاهد نزدیک شدن قیمت پراید به قیمت تیبا باشیم.

وی در ادامه افزود: وزیر صنعت دستور داد تا قیمت گذاری محصولات خودروسازان بر اساس 5 درصد زیر قیمت بازار باشد و این اتفاق فرار سرمایه‌ها را از بازار خودرو به همراه داشت. سرمایه گذاری‌ها از بازار خودرو به سمت دیگر بازارهای مالی مانند ارز و بورس رفت و البته خروج سرمایه از خودرو نیز در سال گذشته رخ داده بود. در حالیکه انتظار می‌رفت بازار خودرو با یک تعادل و آرامش نسبی برخوردار شود ولی با تنش‌ها و اتفاقات این چنینی عملا شاهد نوسانات زیادی در آن هستیم.

بیمه بدنه پراید قیمت خودرو در بازار آزاداین کارشناس بازار خودرو در مورد پیش بینی خود از بازار شب عید خودروهای داخلی و خارجی گفت: در صورتی که دولت بتواند از هیجانات مربوط به توقف تولید پراید و پژو 405 بکاهد و بازار را از این حیث مدیریت نماید، می ‌وان شاهد بازاری متعادل در شب عید باشیم ولی در غیر این‌صورت روند افزایشی در بازار حاکم خواهد شد و بایستی منتظر روند صعودی باشیم. بازار خودرو در حال حاضر در یک دو قطبی قرار گرفته و وضعیت خاصی را تجربه می‌کند چرا که بازیگران اصلی آن باعث گرانی دوباره در آن شده‌اند.

وی در پایان گفت: اتفاقی که در مورد قیمت پراید شاهد آن بودیم از جمله نمونه‌هایی است که رخ داده و طبیعتا افزایش قیمت 5 میلیون تومانی در هفته نیمه تعطیل چیزی نیست که به راحتی از کنار آن بگذریم. افزایش قیمت 10 میلیون تومانی پژو 206 تیپ 5 از دیگر اتفاقات بازار این هفته بود و دیگر خودروی مورد بحث در توقف تولید نیز تجربه افزایش قیمت 4 میلیون تومانی را در هفته نیمه تعطیل سپری شده داشت. معتقد هستیم که در صورت کاهش تولید باید منتظر موج جدید گرانی خودروها باشیم.

ذاکری

بعضی وقت‌ها می‌شه با یک چیز کوچک بزرگ‌ترین شادی‌ها رو خلق کرد و بعضی وقت‌ها کل دنیا هم جمع بشن، نمی‌تونن خوشحالت کنن... قصه من و تیبای خودم همینه... باهاش زندگی می‌کنم و خوشحالم! در چرخان از اخباری می‌نویسم که می‌دونم برای خیلی‌ها جالبه و مفیده!

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا