مکمل بنزین
گوناگونخبر

تویوتا خودروی Raize 2020 خود را رونمایی کرد!

با توجه به رونمایی از تصاویری که در ماه گذشته میلادی منتشرشده بودند، اکنون خودروی کاملاً جدید تویوتا ریز (Raize) که یک مدل شاسی‌بلند کوچک است در کشور ژاپن، آماده فروش شده است.

این شاسی‌بلند جدید شرکت تویوتا که بر روی پلتفرم جدید DNGA دایهاتسو قرارگرفته از خودروی CH-R کوچک‌تر بوده و با اندازه 3,995 میلی‌متر در طول،1,695 میلی‌متر در عرض و همچنین 1,620 میلی‌متر ارتفاع، یک شاسی‌بلند کوچک محسوب می‌شود. شاسی‌بلندی که تویوتا آن را بر روی پلتفرم اقتصادی TNGA خود که مشتق گرفته‌شده از همان DNGA بوده، تولید کرده است.

درواقع باوجود اثر پای کوچک این خودرو برروی جاده‌ها، گفته می‌شود که خودروی Raize تویوتا، فضای جادار و مناسبی را در کابین، در اختیار سرنشینان قرار می‌دهد. درحالی‌که تمامی صندلی‌ها در جای خود به‌صورت استاندارد قرارگرفته باشند، حجم بار این خودرو،369 لیتر است اما هنگامی‌که صندلی‌های عقب تاشوند، این فضای بار، بیشتر نیز خواهد شد.

تویوتا گفته است که پلتفرم جدید این خودرو در کنار وزن کم و بنه مستحکم و البته سیستم تعلیق مناسب، همگی توانسته‌اند قابیلت فرمان پذیری (هندلینگ) بسیار عالی و مناسبی را برای جدیدترین مدل از خودروی Raize به ارمغان بیاورند.

قدرت موجود در این شاسی بند نیز از یک موتور توربوشارژ یک لیتری 3 سیلندر بنزینی که به جعبه‌دنده D-CVT (سیستم انتقال قدرت پیوسته متغیر دو حالته) متصل شده است، به زیر پای راننده منتقل می‌شود. موتوری که می‌تواند نهایت 97 اسب بخار قدرت را در 6,000 دور بر دقیقه و گشتاور 140 نیوتون متری را در 2,400 تا 4,000 دوربردقیقه، در اختیار راننده خود قرار دهد.

گفته می‌شود که موتور کم‌حجم این شاسی‌بلند، در سرعت‌های پایین، دارای شتاب گیری قدرتمند و نرم بوده و در سرعت‌های بالاتر نیز یک موتور بهینه و دوست دار محیط‌زیست با مصرف کم، محسوب می‌شود.

 

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا