مکمل بنزین
گوناگونخبر

6 طرح مفهومی خیره کننده تویوتا سوپرا در SEMA 2019 رونمایی شدند!

شاید در حال حاضر، تویوتا بیش از مقدار معمول و آن‌هم به خاطر وجود مدل جدید سوپراسپرت جذابش یعنی سوپرا (Supra) خوشحال باشد.خودرویی که رقیب خودروهای اسپرت زیادی در سراسر دنیا ازجمله بی ام و Z4 بوده و هست.

درواقع تویوتا برای ساخت قسمتی از مدل‌های جدید خودروی سوپرا خود، از پرینت 3 بعدی و ماشین‌کاری CNC بهره برده که در نسخه‌های وینتیج (Vintage) از این خودرو یا نسخه هریتیج (به معنای وراثت)، چهره‌های جدید سوپرا را تشکیل داده‌اند.در کنار این موارد، گزینش کاری‌های دیگری مانند بهینه‌تر کردن سیستم توربوشارژ و سیستم تعلیق مخصوص مسابقات، تایرها و رینگ‌های عریض‌تر و ترمزهایی بانام برمبو(Brembo)، همگی توانسته‌اند این جذاب 500 اسب بخاری ژاپنی را بیش‌ازپیش، بی‌عیب و نقص کنند.

حال تویوتا چندین نسخه متفاوت با ترکیب رنگی کاملاً متفاوت و جدیدی را به نمایشگاه SEMA 2019 آورده است که هریک جذابیت‌های ظاهری خود رادارند.

مجری خودرویی تلویزیون یعنی روتلیج وود، یک طرفدار پروپاقرص خودروهای سوپرا بوده که یک نسخه MK IV سوپرا را نیز در اختیار دارد.حال تویوتا با او همکاری کرده تا بتواند نسخه هایپربوست جی آر سوپرا را تولید کند.یک هیولای جذاب که از 20 قطعه متفاوت فیبر کربنی در بدنه آن استفاده‌شده است.

در زیربدنه جذاب این نسخه نیز، یک سیستم تعلیق قابل تنظیم KW V3 قرارگرفته که می‌تواند شاسی عریض خودرو را پایین‌تر بیاورد.در کناره‌ها نیز، رینگ‌های قرمزرنگ 20 اینچی با تایرهای اسپرت به چشم می‌خورند.در زیر کاپوت خودرو نیز، یک قلب تپنده قدرتمند قرارگرفته که با کمک توربوشارژ، می‌تواند 750 اسب بخار قدرت تولید کند.

با بازگشت به سال 1994، تویوتا به مناسبت موفقیت‌های عالی سوپرا در مسابقات گرند تور قهرمانی ژاپن، یک بسته نمادین جدیدی را برای افزایش ضریب آئرودینامیک خودرو، به‌صورت محدود عرضه کرد.طرح مفهومی جی آر سوپرا 3000GT با آن قیافه جذاب، تهویه‌های قرارگرفته روی کاپوت و باله عقبی بزرگ خود، میزبان این ارتقا بود.

اکنون نیز یک نسخه جدید از همان نسخه اواخر قرن بیستم برای سوپرا موجود است که با رینگ‌های 19 اینچی آلومینیومی و سیستم‌های متنوع برای افزایش عملکرد خودرو، هیچ‌چیزی از رقیبان خود کم نداشته و ندارد.

طرح مفهومی جی آر سوپرا واسابی (Wasabi) نیز یکی دیگر از نسخه‌های متنوع و البته جذاب سوپرا است که راه خود را با تویوتا به سمت نمایشگاه SEMA 2019 بازکرده است.خودروی اسپرتی با فنر و کمک‌فنرهای قابل تنظیم به‌منظور کاهش یا افزایش فشردگی در سرعت‌های بالا و پایین و راحتی بیشتر راننده که با رینگ‌های 20 اینچی آلومینیومی سبک و دیسک‌های ترمز برمبو، یک نسخه کاملاً خاص از سوپرا محسوب می‌شود.

این نسخه نیز دارای بسته فیبر کربنی آئرودینامیکی جذابی است که توانسته با ظاهر خود و البته سامانه‌های افزایش قدرت یا همان تیون های صورت گرفته روی آن، یک نسخه دیگری از سوپرا مدل جدید به‌حساب بیاید.بازهم درست مانند دیگر نسخه‌های سوپرا، سیستم تعلیق این نسخه نیز قابل تنظیم بوده و می‌تواند یک مزیت برای سوپرا B58 به‌حساب بیاید.

تویوتا انتظار دارد که نسخه GT4 جی آر سوپرا 2020 بتواند یک خودروی تغییردهنده بازی در کلاس GT4 با توجه به شاسی کاملاً متعادل و عالی خود و مرکز ثقل پایینش باشد.قدرت تیون شده این خودرو می‌تواند با کمک دیفرانسیل با لغزش محدود و محورهای GKN موتور اسپرت این سوپرا در کنار میله‌های ضد چرخش به‌کاررفته در این مدل، به‌راحتی هرچه‌تمام‌تر به چرخ‌های خودرو منتقل شود.

 

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا