مکمل بنزین
گوناگونخبر

با خودروی جذاب پرفورمنس هیوندای بیشتر آشنا شوید!

سری جذاب N شرکت کره‌ای هیوندای با خودروی ولوستر N، توانست قدم بزرگی را برای پیشبرد اهداف این شرکت بردارد؛ اما به‌غیراز این مدل جذاب، بازوی تیونینگ یا همان اسپرت این شرکت، محصولات به‌مراتب جذاب‌تری نسبت به این ولوستر N را در آستین خود داشته تا بتواند از آن‌ها به‌عنوان خودروهایی چشم‌گیر، رونمایی کند.

شایعات منتشرشده حاکی از آن هستند که سوناتا 2020 با دو نمونه متفاوت پرفورمنس یا همان نسخه برتر، به جنگ رقیبان خود خواهد رفت. یکی نمونه N و دیگری نیز N-Line.

سوناتا N از یک قلب تپنده 2.5 لیتری توربوشارژ چهار سیلندر که به یک جعبه‌دنده 8 سرعته جدید DCT متصل است، استفاده خواهد کرد. این جعبه‌دنده انتقال قدرت، درست مشابه همان چیزی است که در تست‌های اخیر ولوستر N نیز دیده‌شده و دلیل استفاده هیوندای از این گیربکس جدید نیز این است که سیستم‌های DCT قدیمی این شرکت، توانایی مدیریت کردن گشتاور موتورهای جدید 2.5T را ندارند.البته این جعبه‌دنده جدید، هنوز به‌طور کامل از طرف هیوندای آماده نبوده و به‌احتمال‌زیاد تا سال 2021 و بر روی ولوستر N، زودتر دیده نخواهد شد.

در کنار تمامی این مدل‌های جذاب، خودروساز کره‌ای همچنین خبر از رونمایی یک مدل نمادین و جذاب که بانام اولیه RM16 N حاضر خواهد شد (تصویر پایین) را داده است. خودرویی که در پیست نوربرگرینگ آزمایش‌شده است اما با تولید نهایی خود و رسیدن به بازارهای جهانی، فاصله زیادی دارد.

درواقع در کنار تست کردن بدنه‌های متفاوت برای این مدل جذاب وجدید، بزرگ‌ترین نگرانی هیوندای، پایین آوردن قیمت آن است تا این خودروی پرفورمنس تازه‌وارد، وارد محدوده قیمتی خودروهای لوکس نشده و مجبور نباشد تا با آن‌ها رقابت کند.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا