مکمل بنزین
برگزیده‌هاخبر

با 7 ویژگی جذاب بی ام و X7 2019 آشنا شوید

حتماً تاکنون نام گران ترین و بزرگ ترین شاسی‌بلند شرکت باواریایی بی ام و، به گوشتان خورده است. خودروی جذابی که اگرچه در نسخه پایه xDrive50i برچسب قیمتی بالای 92,600 دلاری را بر روی خود می‌بیند اما این قیمت حتی در نسخه‌های برتر این شاسی‌بلند و بسته به آپشن های به‌کاررفته در آن می‌تواند به عدد 117,945 دلار نیز برسد.

اما چه ویژگی‌هایی درون این شاسی‌بلند آلمانی وجود دارند که قیمت آن را تا این اندازه بالابرده و X7 را تبدیل به یک خودروی گران قیمت هم در سبد محصولات خود BMW و هم دیگر شاسی‌بلندها کرده است. با چرخان همراه باشید:

کنترلرهای شیشه‌ای

اگرچه کنترلرهای شیشه‌ای به‌کاررفته درون X7 را می‌توان از ارزان ترین آپشن های این خودرو دانست اما بااین‌حال، این آپشن یکی از محبوب ترین آپشن ها نیز است. این آپشن 650 دلاری، با اهرم تعویض دنده معمولی جایگزین شده و کنترلرهای موسوم به iDrive نیز که در کنار آن به چشم می‌خورند، از جنس کریستال سواروسکی هستند. این اهرم‌ها و کنترل های شیشه‌ای، به خصوص در هنگام شب، نمای بسیار جذابی به خود می‌گیرند و همچنین یک حرف X متحرک نیز درون اهرم تعویض دنده، در هنگام شب به چشم می‌خورد.

سقف جذاب پانورامیک

سقف کاملاً LED بی ام و X7 مدل 2019، می‌تواند توسط مشتری، باقیمت 1,300 دلار و به عنوان یک آپشن جذاب انتخاب شود. در واقع در کنار کنترلرهای شیشه‌ای داخل کابین و محفظه‌های نگه دارنده خنک‌کننده یا گرم‌کننده نوشیدنی، این سقف نیز با چراغ‌های ریز LED، می‌توان یک آپشن جذاب در نظر گرفته شود. در خودروهای رولز رویس نیز همچنین چیزی را میتوان مشاهده کرد اما در این آپشن بی ام و، علاوه بر جذابیت بصری، حتی می‌توان از طریق نورهای متغیر سقف، آسمان واقعی شب را نیز مشاهده کرد.

سیستم صوتی بوئرز اند ویلکینز (Bowers & Wilkins)

اگرچه نسخه پایه بی ام و X7، با سیستم صوتی باکیفیت و قدرتمند هارمون کاردون (Harmon Kardon) تجهیز شده است، اما مشتریان می‌توانند با پرداخت 3,400 دلار مبلغ اضافه نسبت به مدل پایه، این سیستم صوتی بی نظیر را درون شاسی‌بلند خود داشته باشند. این سیستم صوتی، شامل 20 اسپیکر بوده که از 10 کانال آمپلی فایر متفاوت،1,500 وات توان و اکولایزر دینامیکی صدا تشکیل‌شده است. درست مانند بسیاری از آپشن های دیگر X7 2019، این سیستم صوتی نیز در شب، می‌تواند نورجذابی را از خود تولید کند.

سامانه‌های ایمنی خودرو

اگرچه می‌توان یک کتاب کوچک در مورد سیستم های ایمنی به‌کاررفته در این شاسی‌بلند بی ام و به صورت جداگانه نوشت اما بعضی از این سیستم ها، خاص‌تر از بقیه بوده و هستند. بسته حرفه‌ای کمکی برای راننده، می‌تواند 1,700 دلار به صورت آپشن برای خریدار خرج برداشته و به X7، سامانه کمکی رانندگی فعال حرفه‌ای که شامل سیستم های نیمه خودران می‌شود را اضافه می‌کند. سامانه‌ای که با کمک دوربین‌های به‌کاررفته در خودرو، می‌تواند خودرو را به صورت خودران در سرعت‌های کمتر از 40 مایل (حدود 65 کیلومتربرساعت) در مسیرهای پرترافیک هدایت کند.

صندلی‌ها

صندلی‌های خودرو به دلیل تماس مستقیم سرنشینان با آن‌ها و نمایی که می‌توانند به داخل کابین ببخشند، همیشه مهم و تأثیرگذار بوده اند. صندلی‌های لوکس و جذاب X7 نیز می‌توانند باقیمت 1,200 دلار به صورت آپشن نسبت به نسخه پایه، به خودرو افزوده شوند. همچنین صندلی‌های مجهز به تهویه مطبوع و گرم‌کن و هم‌چنین فضایی برای استراحت دست سرنشینان، باقیمت 750 دلار، از طرف شرکت به خودرو اضافه می‌شوند.

امکانات رفاهی و سرگرمی صندلی عقب

اگرچه سیستمی مانند یک دی‌وی‌دی پلیر ساده در قسمت عقب برای کودکانی که با آیپد و تبلت های خود می‌توانند به تماشای فیلم بنشینند، بسیار ساده و پیش‌پاافتاده به نظر برسند اما بسته حرفه‌ای سرگرمی صندلی‌های عقب بی ام و برای X7 که باقیمت 2,200 دلار به خودرو افزوده می‌شوند، یک سرگرمی جذاب است که به سرنشینان اجازه می‌دهد تا سیستم ناوبری، صدا و حتی نورپردازی داخل کابین را به‌دلخواه خود تنظیم نمایند.

موتور

شاید بتوان گران ترین آپشن (اگر بتوان اسم آپشن روی آن گذاشت) در بی ام و X7 مدل 2019 را همین قلب تپنده 4.4 لیتری 8 سیلندر (V8) با توربو دوقلو در مدل xDrive50i دانست. موتوری که برای خریدار خودرو که قصد ارتقای آن از 6 سیلندر مدل xDrive40i به این 8 سیلندر را دارد،18,700 دلار خرج برمی‌دارد. اگرچه قیمت بسیار بالایی برای یک آپشن است اما می‌تواند قدرت خودرو را نیز از 335 به 465 اسب بخار برساند. موتوری که همچنین شتاب صفرتا صد خودرو را از 5.8 ثانیه، به 5.2 ثانیه کاهش می‌دهد.

نوشته های مشابه

یک دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا