مکمل بنزین
موتور سیکلت - پلاس موتوخبر

فولکس پاد؛ موتورسیکلتی کوچک و عجیب از طرف فولکس واگن!

خلاقیت هیچ‌گاه حدومرزی نداشته و به هر طریقی خود را در هر صنعت و هنری نشان داده است. دراین‌بین، هنگامی‌که خلاقیت به مرحله‌ای می‌رسد که کسی قصد تولید یک موتورسیکلت هرچند ساده ولی با ویژگی‌های خاص مدنظرش را دارد، حال چه نتیجه بخواهد شگفت‌انگیز و چه یک طرح آزاردهنده باشد، ارزش تحسین را خواهد داشت.

درزمینهٔ هنر طراحی شخص برنت واکر (Brent Walker)، شاید کمی سخت باشد که بخواهیم در مورد موتورسیکلت شخصی‌سازی‌شده او تصمیم گرفته و بگوییم که این طرح یک موتور بسیار بامزه و جذاب است و یا برعکس، یک موتورسیکلت عجیب و به‌دوراز انتظار؛ اما چیزی که با قطعیت می‌توان گفت، خلاقیت او در ساخت چنین طرحی بوده که بی‌درنگ ذهن را به سمت مدل بیتل فولکس‌واگن می‌برد.

این وسیله دوچرخ، فولکس پاد نام دارد. یک جفت موتورسیکلت کوچک و نامتعارف که از قطعات فولکس‌واگن بیتل مثل سپر جلویی، در آن‌ها استفاده‌شده است. یک قلب تپنده بسیار کوچک 79 سی‌سی فولکس‌واگن نیز درون این موتور، آرام‌گرفته است تا بتواند با همان سرعت کم، تغذیه آن را بر عهده بگیرد. کل بدنه موتور نیز، روی چرخ‌های 13 اینچی سوار شده‌اند که تایرهای آن‌ها به طرز خنده‌آوری، بزرگ طراحی‌شده‌اند.

بر اساس یکی از پست‌های اینستاگرامی که آقای والتر گذاشته است، این موتور می‌تواند 6.5 اسب بخار قدرت تولید کند. هردوی این موتورسیکلت‌های فولکس‌واگن، دارای ترمز عقب بوده (به نظر می‌رسد که نمونه آبی‌رنگ، ترمز جلو نیز دارد) و قدرت تولیدی نیز از طریق زنجیر، به چرخ عقب منتقل می‌شود.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا