Take a fresh look at your lifestyle.
َADS Temp مستطیل

معرفی گران ترین موتورسیکلت های حال حاضر دنیا!

دنیای موتورسیکلت‌ها نیز درست مانند خودروهایی که هر یک در مدلی، سبک طراحی خاصی، قدرت متفاوت و طراحی منحصربه‌فردی ظاهر می‌شوند، جذاب و شگفت‌انگیز بوده و می‌تواند از تنوع بسیار زیادی برخوردار باشد.

کلاس‌های متفاوت، شرکت‌های جهانی و پیشتاز، انجین های قدرتمند و سرسام‌آور که سرعت این وسایل دوچرخ را به سرحد ممکن می‌رسانند، همه و همه باعث می‌شوند که صنعت موتورسیکلت‌ها نیز درست مانند خودروها با سرعت هرچه‌تمام‌تر به‌پیش بتازد؛ اما بدون شک، این‌همه آپشن و مدل‌های گوناگون، قیمت‌های یکسانی نداشته و طبیعی است که بعضی از آن‌ها، برچسب قیمتی بالاتری نسبت به همتایان خود داشته باشند.

اما گران‌ترین موتورسیکلت‌های جهان، در حال حاضر کدام ها هستند؟ از چه برندهایی متولدشده و با چه قیمتی تولید و عرضه می‌شوند؟ با چرخان باشید تا این وسایل گران‌قیمت دوچرخ را بیشتر بشناسیم:

1-کاوازاکی نینجا H2R

قیمت:55,000 دلار

یک نسخه غیرقانونی برای خیابان‌های متعارف از سری موتورهای برتر H2 کاوازاکی، دارای یک قلب تپنده دارای سامانه سوپرشارژ است که می‌تواند قدرت بی‌نظیر 326 اسب بخار و نسبت قدرت به وزن 1509.25 را برای راننده جسور خود به ارمغان بیاورد. نسبتی که از هر موتورسیکلت دیگری روی کره زمین، بالاتر است. بدون هیچ تردیدی، شرکت ژاپنی برای این نینجا خود سنگ تمام گذاشته و علاوه بر قدرت استثنائی قلب تپنده، راحی جذاب و چشمگیری را نیز برای H2 در نظر گرفته است.

2-ام وی آگوستا F4 LH44

قیمت:60,000 دلار

می‌توان نام این شاهکار ایتالیایی را به عبارت دیگری، لوئیس همیلتون 44 نامید. درواقع این موتور برای کسانی طراحی‌شده است که می‌خواهند نهایت هنر طراحی را بر روی یک وسیله دوچرخ، تجربه کنند. در بحث قوای فنی نیز،LH44 درست از همان موتوری استفاده می‌کند که در F4 RC استفاده‌شده است. یک قلب تپنده 988 سی‌سی چهار سیلندر که با استفاده از اتصالات تیتانیومی خود، می‌تواند 212 اسب بخار قدرت تولید کند.

3-بی ام و HP4

قیمت:78,000 دلار

بدون اغراق می‌توان HP4 شرکت باواریایی را نهایت چیزی دانست که یک شرکت موتورسیکلت‌ساز، می‌تواند در بحث فن‌آوری‌های روز دنیا، آن‌ها را به کار ببرد. مواد مصرفی عجیب‌وغریب، جاسازی اتصالات بامهارت فوق بالا، طراحی فوق‌العاده و خلاقیت در شکل نهایی، چیزهایی هستند که این بی ام و را یک وسیله دوچرخ منحصربه‌فرد می‌کنند. قلب تپنده این موتور بی ام و، می‌تواند 215 اسب بخار قدرت تولید کرده و با ترکیب شدن با ظاهر منحصربه‌فردش، از بهترین‌های جهان لقب بگیرد.

4-ام وی آگوستا F4 کلادیو

قیمت:83,000 دلار

نمی‌توان در جهان، شرکت‌های موتورسیکلت‌سازی خاص و منحصربه‌فرد زیادی مانند این شرکت ایتالیایی پیدا کرد. درواقع، تبدیل کردن موتورسیکلت به نهایت هنر در طراحی و قدرت، کاری است که ام وی آگوستا، به‌خوبی از عهده آن برمی‌آید و دهان هر بیننده را باز می‌گذارد. این شاهکار نیز، یک موتور مسابقه‌ای بوده که با قلب تپنده 988 سی‌سی و رادیاتورهای خنک‌کننده با استفاده از مایع، می‌تواند بیش از 205 اسب بخار قدرت تولید کند. خروجی‌های اگزوز دوگانه نیز بیش‌ازپیش به جذابیت این ایتالیایی جذاب افزوده‌اند.

5-آپریلیا RSV4 FW-GP

قیمت:83,000 دلار

آپریلیا نیز یک ابرشرکت دیگر ایتالیایی است که درست مانند ام وی آگوستا، به زیبایی هرچه‌تمام‌تر و با نهایت هنر طراحی و مهندسی، محصولاتش را خلق می‌کند. این شاهکار که در ابتدا، می‌توانست 215 اسب بخار قدرت تولید کند، پس از به‌روزرسانی‌هایی، به قدرت 250 اسب بخار رسید که آن را به تجربه مسابقات موتو-جی پی رسانده است. حتی آپریلیا این فرصت را به مشتریان این موتورسیکلت داده است تا آن‌ها در مسابقات و حتی غیرازآن، بتوانند به‌صورت مستقیم با مهندسان شرکت در تماس بوده و از علم آن‌ها استفاده کنند.

6-پی چی ام 2 لیتری V8

قیمت:90,000 دلار

کمی عجیب و البته خارق‌العاده است که یک قلب تپنده 8 سیلندر را درون یک وسیله دوچرخ قرارداد. این هنر،کار یک فرد استرالیایی بانام پائول مالونی بوده که این موتور را تبدیل به قدرتمندترین موتورسیکلت جهان کرده است. نهایت قدرت این PGM،334 اسب بخار بوده و می‌توان 242 کیلوگرم وزن آن را نیز بیشتر، به خاطر موتور حجیم و غول‌پیکری دانست که روی این موتورسیکلت‌سوار شده است.

7-کورتیس موتورسایکلز وارهاوک (Curtiss Warhawk)

قیمت:105,000 دلار

این موتورسیکلت که به خاطر یک هواپیمای جنگنده مربوط به جنگ جهانی دوم، به این نام شهرت پیداکرده است، اولین موتورسیکلت با قلب تپنده دوقلوی V شکل، در طول صدسال اخیر بوده که بیشتر شاخصه‌های طراحی خود را مثل انجین و شاسی، از روی جنگنده P51 گرفته است. همان موتور 2,163 سی‌سی،V شکل دوقلو و خنک‌کننده روغن را درون خود می‌بیند. موتوری که 150 اسب بخار قدرت و 217 نیوتون متر گشتاور تولید می‌کند و اندازه غول‌پیکری را نیز دارد.

8-ام تی تی 420 آر آر

قیمت:245,000 دلار

این موتورسیکلت جذاب که قیمتی در حدود یک‌چهارم میلیون دلار را بر روی خود می‌بیند، از طرف شرکت مارین تورباین تکنولوژی (MTT) ارائه‌شده که قدرت منحصربه‌فرد 420 اسب بخار و گشتاور 678 نیوتون متر را از طریق قلب تپنده متعلق به شرکت رولز-رویس خود، تولید می‌کند؛ اما شاید این سؤال پیش بیاید که سرعت نهایی این هیولا چقدر است؟ بر اساس گفته‌های MTT، سرعت آن بیشتر از چیزی است که هر کس جرئت رفتنش را داشته باشد! درواقع می‌توان گفت که اگرچه هنوز ثابت نشده اما عدد 442 کیلومتر بر ساعت، برای 420RR اعلام‌شده است.

9-تمبورینی T12 ماسیمو

قیمت:1,000,000 دلار

این‌یکی را شاید موتوری دانست که نسبت به‌تمامی موتورهای جهان، از هر لحاظ و به‌خصوص با برچسب قیمتی بسیار بالای یک‌میلیون دلاری، متمایز و شاخص‌تر باشد. تی 12 ماسیمو، یک موتور خالص، بی‌نهایت و مخصوص مسابقه است و آخرین شاهکار شرکت طراحی ایتالیایی بانام ماسیمو تمبورینی است که سوپربایک های نمادینی را برای شرکت‌های دوکاتی، ام وی آگوستا و کاگویا طراحی کرده است. حتی بعضی‌ها، این شرکت را میکل آنژ، شرکت‌های موتورسیکلت‌سازی می‌دانند. این موتورسیکلت گران‌قیمت، با وزن تنها 154 کیلوگرم و به لطف استفاده از فیبر کربن، آلومینیوم و قطعات مدرن و سبک، یکی از سبک‌ترین موتورها در کلاس خود به شمار می‌رود.

منبع Topspeed
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.