مکمل بنزین
خبرداخلی

صعودی شدن قیمت خودروهای هیبریدی با تغییر قیمت بنزین

گرانی بنزین در بازار خودروهای داخلی و خارجی اثرات متفاوتی داشته و در بسیاری از خودروها باعث رکود و ثابت ماندن قیمت‌ها شده است. البته این رکود به معنی رکود موجود در ماه‌های گذشته نیست و نبود خریدار و فروشنده دلیل اصلی این رکود مطرح شده است. اما شاید بتوان گفت که بازار خودروهای هیبریدی تنها بازاری است که به شدت از این موضوع متاثر شده و افزایش قیمت شدیدی را تجربه می‌کند.

به گزارش چرخان، افزایش قیمت بنزین در روزهای گذشته تاثیرات مختلفی را روی بازارهای خودرو داشته و در بعضی از خودروهای پرمصرف باعث کاهش قیمت و در بعضی دیگر باعث افزایش قیمت شده ولی در همگی بازارهای اشاره شده، نبود خریدار و فروشنده جدی معاملات این بازارها را به شدت کاهش داده است.

هوندا CR-V مدل 2020 با طراحی جدیدتر و مصرف سوخت کم‌ترشرکت ملی پخش فرآورده های نفتی در آغازین ساعات روز جمعه 24 آبان ماه 98 اقدام به انتشار اطلاعیه‌ای پیرامون افزایش قیمت بنزین کرد که طبق آن، قیمت بنزین از 1000 به 3000 تومان افزایش یافت و خودروهای سواری از 60 لیتر بنزین سهمیه بندی ماهانه با قیمت 1500تومان برخوردار شدند. این افزایش قیمت که به نظر می‌رسد ناگزیر از آن بودیم و با توجه به قیمت این سوخت در سایر کشورها دیر یا زود رخ می‌داد، حالا به دغدغه بسیاری از مردم تبدیل شده و اهالی بازار خودرو برای مقابله با اثرات این گرانی، راهکارهایی برای آن دارند.

از جمله راهکارهای مشاهده شده در بازار خرید و استفاده از خودروهای هیبریدی است که به شدت افزایش یافته و این افزایش درخواست و تقاضا برای خرید این خودروها، باعث افزایش قیمت تا 100 میلیون تومان در این محصولات شده و به شدت، فروشندگان آن نیز کاهش پیدا کرده‌اند. فعالان بازار می‌گویند که عموم مشتریان این خودروها افراد متمولی هستند که قصد دارند با خرید این خودروها از هزینه‌های ماهانه خود بکاهند و معتقدند که آینده خودرو در اختیار خودروهای برقی و یا همان هیبریدی است.

«آرش رنگی» نمایشگاه‌دار در غرب تهران، یکی از فعالان شناخته شده در غرب تهران محسوب می‌شود که در مصاحبه‌ای پیرامون این موضوع گفت: این هفته شاهد افزایش قیمت خودروهایی مثل تویوتا کمری و پریوس بودیم که افزایش قیمت آنها تا 100 میلیون تومان بوده است. از دیگر خودروهای هیبریدی می‌توان به سوناتا اشاره کرد که تا 50 میلیون تومان گران شده است.

او معتقد است که بازار خودروهای داخلی و خارجی پس از سهمیه‌بندی بنزین راکد شده و خرید و فروش چندانی صورت نمی‌گیرد ولی فروشندگان اقدام به افزایش قیمت 5 تا 100 میلیون تومان کرده‌اند. طبیعتا هر چه قیمت خودرو بالاتر بوده این افزایش قیمت نیز بیشتر بوده است. همچنین این فعال بازار خودرو می‌گوید که بسیاری از فروشندگان به تفکر اینکه در آینده شاهد رشد دوباره قیمت خودرو خواهیم بود، از فروش خودرو منصرف شده و عرضه چندانی در بازار صورت نمی‌گیرد.

خودرو کم‌مصرف«احمد نعمت بخش»‌ دبیر انجمن خودروسازان نیز در مصاحبه‌ای اعلام کرد: طبق تجربیات قبلی در رابطه با افزایش قیمت سوخت، به نظر می‌رسد که شاهد رکورد چندماه در بازار خواهیم بود و پس از آن بازار به حالت قبلی خود باز خواهدگشت. نقدینگی مردم بسیار بالاست و احتمال هجوم مردم برای خرید خودرو وجود دارد. با توجه به وضعیت موجود در کارخانه و بازار، تقاضای خرید همچنان وجود دارد.

ذاکری

بعضی وقت‌ها می‌شه با یک چیز کوچک بزرگ‌ترین شادی‌ها رو خلق کرد و بعضی وقت‌ها کل دنیا هم جمع بشن، نمی‌تونن خوشحالت کنن... قصه من و تیبای خودم همینه... باهاش زندگی می‌کنم و خوشحالم! در چرخان از اخباری می‌نویسم که می‌دونم برای خیلی‌ها جالبه و مفیده!

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا