مکمل بنزین
خبرداخلی

آیا در حال حاضر قیمت خودروهای داخلی واقعی است؟

بازار خودروهای داخلی و خارجی در وضعیت متفاوتی به سر می‌برند و رکود، از سر نبود خریدار و فروشنده تنها خبری است که در بسیاری از محصولات مخابره می‌شود. اما یکی از سوالات اساسی مردم این است که آیا قیمت فعلی خودروهای داخلی، واقعی است و یا هنوز حباب دارد؟ یا اینکه قیمت خودرو بالاتر نیز می‌رود؟

به گزارش چرخان، مشاهدات از بازار خودروهای داخلی نشان می‌دهند که سمت و سوی این بازار متفاوت تر از هر زمان دیگری بوده و نظرات مختلفی پیرامون قیمت محصولات وجود دارد. محمدرضا نجفی منش، رئیس انجمن صنایع همگن قطعه‌سازی در مصاحبه‌ای پیرامون وضعیت بازار خودروهای داخلی و خارجی گفت: در حال حاضر وضعیت به گونه‌ایست که قیمت خودرو واقعی نبوده و خودروسازان در حال زیان هستند. همچنین گرانی بنزین باعث شده تا تقاضا برای خودروهای دوگانه‌سوز افزایش پیدا کند.

خودروهای داخلیوی در ادامه افزود: در حال حاضر می‌توان گفت که قیمت خودرو واقعی نبوده و خودروسازان شاهد افزایش زیان خود هستند. سال گذشته شاهد ثبت زیان 35 هزار میلیارد تومانی برای شرکت‌ها بودیم و در شش ماهه اول سال جاری نیز 6 هزار میلیارد تومان به زیان این دو شرکت افزوده شده است. یعنی شرایط فعلی برای خودروسازان به گونه‌ایست که با یک رقم زیان 41 هزار میلیارد تومانی به کار خود ادامه می‌دهند.

رئیس انجمن صنایع همگن قطعه‌سازی در ادامه به چرایی زیان خودروسازان اشاره کرد و گفت: یکی از دلایل این اتفاق قیمت‌گذاری خودرو توسط شورای رقابت بود. در دو سال گذشته شورای رقابت دستور داده بود که خودروی با بهای تمام شده 35 میلیون تومان با قیمت 22 میلیون تومان فروخته شود. بنابراین می‌توان گفت که در سال گذشته هر کسی که توانست ثبت نام کند و خودرویی سفارش بدهد، چیزی در حدود 20 تا 200 میلیون تومان سود نصیبش شد. به طور مثال در خودرویی مثل پراید، سود 20 میلیون تومانی نصیب خریداران شد و در خودرویی مثل پژو 2008 نیز مردم سود 200 میلیون تومانی داشتند.

خودروهای داخلی قیمت پراید خرید خودرو بازار خودرو صنعت خودروسازی بازار خودرووی در ادامه با اشاره به اینکه مشکل قیمت‌گذاری حل نشده و کماکان به زیان خودروسازان افزوده می‌شود، گفت: در حال حاضر نیز سازمان حمایت از مصرف کنندگان و تولیدکنندگان جایگزین شورای رقابت شده و کار قیمت‌گذاری را انجام می‌دهد. در حال حاضر نیز قیمت مصوب سازمان حمایت برای خودروسازان سودآور نیست و فاصله قیمتی بازار تا کارخانه زیاد است.

نجفی‌منش در پایان به سوالی در رابطه با قیمت بنزین و تاثیراتش در بازار خودرو، گفت: قیمت بنزین در همه خودروها موثر نبوده و صرفا خودروهای دوگانه‌سوز متاثر از قیمت بنزین خواهند بود و رو به رشد خواهند گذاشت. در حال حاضر اقبال مردم به خرید خودروهای دوگانه‌سوز افزایش پیدا و تقاضا برای خرید این خودروها بالا رفته است.

خودروهای داخلی بازار خودرو خرید خودرو خودروهای داخلیبه گزارش چرخان، مشاهدات از بازار خودروهای داخلی نیز موید همین موضوع بوده و خودروهای دوگانه‌سوز در بازار خودروهای داخلی و خودروهای هیبریدی در بازار خودروهای خارجی از تقاضای بسیار بالایی برخوردار هستند. البته در بازار خودروهای بنزینی نیز وضعیت نزولی نبوده و عملا فروشنده چندانی برای این خودروها وجود ندارد و همه فعالان بازار از جمله خریداران نیز منتظر تعیین تکلیف و مشخص شدن ماجرا هستند.

ذاکری

بعضی وقت‌ها می‌شه با یک چیز کوچک بزرگ‌ترین شادی‌ها رو خلق کرد و بعضی وقت‌ها کل دنیا هم جمع بشن، نمی‌تونن خوشحالت کنن... قصه من و تیبای خودم همینه... باهاش زندگی می‌کنم و خوشحالم! در چرخان از اخباری می‌نویسم که می‌دونم برای خیلی‌ها جالبه و مفیده!

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا