مکمل بنزین
اپلیکیشنبرگزیده‌هابررسیخبر

بررسی اپلیکیشن نقشه و مسیریاب نشان در نبود ویز و مپ!

با قطعی و عدم دسترسی روزهای اخیر به اپلیکیشن‌های نقسه و مسیریاب از جمله ویز و گوگل مپ، بسیاری از کاربران ایرانی روی به استفاده از اپلیکیشن‌های ایرانی آورده‌اند. از جمله اپلیکیشن‌های مورد استفاده و استقبال شده، نقشه و مسیریاب نشان است که در نبود ویز و مپ، صاحب کاربران زیادی شده و عملکرد “نسبتا” قابل قبولی را نشان داده است.

از جمله ویژگی‌های مهم نقشه و مسیریاب نشان دسترسی و پایداری بسیار بالای آن است که با توجه به داخلی‌سازی تمام امکانات آن، عملا نیازی به اینترنت بین الملل نداشته و با شبکه ملی اطلاعات کار می‌کند. این اپلیکیشن نقشه و مسیریاب توانسته نیاز بسیاری از کاربران را مرتفع کرده و حتی امکاناتی به مراتب بیشتر از نسخه‌های خارجی خود از جمله ویز به کاربران ارائه دهد.

در حالیکه بسیاری از خدمات‌دهندگان ایرانی در بخش پیام رسان، جستجوگرهای اینترنتی و سایر بخش‌ها در پایداری سرویس‌های خود و ارائه خدمات مطلوب، ناتوان بوده‌اند و رضایت کاربران را جلب نکرده‌اند، اما بلد و نشان توانستند رضایت بیشتری را کسب کرده و حتی به یک گزینه دائمی برای کاربران تبدیل گردند.

ویژگی‌های اپلیکیشن نقشه و مسیریاب نشان بسیار زیاد بوده و تقریبا در اکثر آنها به صورت مشترک و پیش پا افتاده بوده که از بیان آنها صرف نظر می‌کنیم. در این مقاله قصد داریم تا مهم‌ترین ویژگی‌های نشان را مورد بررسی قرار دهیم و در ادامه به برخی از مشکلات آن اشاره کنیم. در ادامه بررسی اپلیکیشن نشان را می‌خوانید.

نقشه کشور ایران به همراه بیشترین جزئیات و ترافیک برخط

یکی از بهترین و دقیق‌ترین مواردی که می‌توان در مورد اپ نشان گفت این است که نقشه استفاده شده در این مسیریاب بسیار دقیق و با کیفیت بوده و جزئیات بسیار زیادی در آن قابل مشاهده است. به بیان دیگر و برخلاف بعضی دیگر از اپلیکیشن‌ها، نقشه‌های آماده در این برنامه استفاده نشده و به نظر می‌رسد که نقشه‌ای کاملا اختصاصی در اختیار برنامه نویسان نشان قرار گرفته و آنها نیز به بهترین وجه ممکن به طراحی و بازآفرینی یک اپ نقشه و مسیریاب پرداخته‌اند.

از دیگر قابلیت‌های این برنامه دسترسی به ترافیک دقیق و به لحظه‌ایست که مسیریابی را دقیق و دقیق‌تر می‌کند. یکی از مشکلات دیگر برنامه‌های موجود در این زمینه، داده‌هایی است که معمولا به دلیل جامعه آماری اندک و یا تاخیر در دریافت این داده‌ها، ترافیک درست محاسبه نشده و زمان رسیدن به مقصد نیز به درستی تخمین زده نمی‌شود. در نشان این مشکل وجود نداشته و تجربیات چندماهه استفاده از این اپلیکیشن توسط نگارنده این مقاله نشان می‌دهد که زمان تخمین زده شده توسط مسیریاب نشان، بسیار دقیق و در 99 درصد مواقع، به درستی عنوان شده است.

همچنین باید گفت که نقشه نشان برای تمامی شهرهای ایران کامل بوده و محدودیت‌های بعضی از اپلیکیشن‌ها در این برنامه وجود ندارد. به معنای دیگر اینکه شما با اپلیکیشن نقشه و مسیریاب نشان در هر کجای ایران باشید، به نحوی مسیرها را پیدا خواهید کرد که “شاید” خود محلی‌ها نیز به این سرعت و دقت امکان مسیریابی نخواهند داشت.

سخنگوی فارسی با قابلیت بیان نام خیابان‌ها برای بی‌نیاز شدن از مشاهده‌ نقشه

از دیگر امکانات موجود در این مسیریاب استفاده از سخنگوهای مختلف با اعلام جزئیات بسیار دقیق است. شما در تنظیمات این مسیریاب امکان انتخاب گویندگان مختلف را دارید که پس از این مرحله، حتی امکان انتخاب اعلام جزئیات نام خیابان و کوچه را فراهم نموده تا نیازی به مشاهده صفحه موبایل نداشته باشید و به راحتی به رانندگی خود بپردازید. البته حتی تنظیماتی وجود دارد که به بیان متراژ باقیمانده، فرمان حرکت به طرفین را می‌دهد.

این اپ به دلیل داخلی‌بودن عملکرد بسیار سریع و دقیق در پیچ‌ها و دوربرگردان‌ها داشته و درصد اشتباهِ بسیار پایین‌تری نسبت به ویز دارد. البته بدیهی است که اشتباهات ویز به عقیده نگارنده به دلیل خارجی بودن و اشکالات ارتباط بین اینترنت خارج و داخل بوده و اشکال به اصل این برنامه بسیار دقیق و به مراتب بهتر از نمونه‌های داخلی نیست. ولی به هر حال وضعیت فعلی بلد و نشان را کاربردی‌تر از اپ‌هایی مثل ویز می‌کند.

پیدا کردن مکان‌های عمومی اطراف مانند رستوران، پمپ بنزین، خودپرداز، هتل و …

از دیگر قابلیت‌های قابل ذکر برای مسیریاب نشان، اطلاعات کاملی است که از مکان‌های عمومی اطراف محل حضور شما ارائه می‌دهد. در این برنامه شما به اطلاعات کاملی از مکان‌های دور و برتان دسترسی خواهید داشت و حتی می‌توانید در بسیاری از مواقع با استفاده از مکان‌هایی مثل رستوران، هتل و … اقدام به جستجو نمایید و نیازتان به گوگل مپ را کاهش دهید.

امکان جستجو بدون نیاز به تایپ (تشخیص گفتار فارسی)

یکی دیگر از قابلیت‌های خوب این اپ، استفاده از جستجوی صوتی است که به کاربر امکان می‌دهد تا به جای تایپ محل مورد نظر خود، از جستجوی صوتی استفاده کرده و در هنگام رانندگی از امنیت بهتری برخوردار باشد. یکی از مشکلات رانندگان در حین رانندگی علی‌الخصوص برای رانندگان تاکسی‌های اینترنتی، پیدا کردن مکان‌های خاصی است که خودش یا مسافرش به دنبال آن بوده و طبیعتا با تایپ نام آن مکان، خطراتی او را تهدید می‌کند! ولی در نقشه و مسیریاب نشان این مشکل با جستجوی صوتی حل شده است.

مسیریابی با در نظرگرفتن طرح‌های ترافیک و زوج و فرد برای کنترل عدم ورود ناخودآگاه به داخل طرح‌ها

یکی دیگر زا قابلیت‌های خوب برنامه نشان، لحاظ کردن طرح ترافیک در 3 شهر بزرگ تهران، مشهد و اصفهان است که کاربرد بسیار زیادی داشته و کاربران را در حین روز کمک می‌کند. با استفاده از این قابلیت، عملا مسیر پیشنهادی برای شما از جاده‌هایی خواهد بود که شما مستلزم پرداخت جریمه نشوید.

قابلیت انتخاب مسیر سرراست در تنظیمات مسیریابی

یکی از قابلیت‌های منحصر به فرد نشان این است که شما می‌توانید به جای مسیر پیشنهادی برنامه که با در نظر گرفتن کوچه و پس کوچه است، سرراست‌ترین مسیر را به شما بگوید. بدین معنی که هیچ مورد دیگری را در نظر نگیرد و صرفا مسیر مستقیم مبدا به مقصد را از یک سری خیابان‌های شناخته‌شده، به شما نشان دهد. این قابلیت برای افرادی که قصد استفاده لحظ‌ ای از اپلیکیشن را ندارند، قابل استفاده خواهد بود.

هشدار حضور پلیس، دوربین کنترل سرعت،دست انداز، تصادف و ترافیک

آخرین قابلیت مهم نقشه و مسیریاب نشان این است که همانند برنامه ویز، امکان ایجاد هشدار حضور پلیس، تصادفات و ترافیک‌های لحظه‌ای وجود داشته و شما می‌توانید از اتفاقات پیش رو مطلع شوید. یکی دیگر از قابلیت‌های بسیار جالب این اپلیکیشن، هشدار وجود دست اندازهایی است که در خیابان‌های اصلی و فرعی وجود دارند. تجربه نگارنده از استفاده چندماهه خود نشان می‌دهد که دقت و صحت عملکرد این مسیریاب در بخش دست‌انداز حیرت‌انگیز بوده و نمره قابل قبولی را در این بخش دریافت می‌کند.

اشکالات وارد بر این مسیریاب:

بدیهی است که اشکالات مطرح شده صرفا برای ارتقا عملکرد آن بوده و به طور کلی نمره قابل قبولی از ما دریافت می‌کند. اگر بخواهیم این اپلیکیشن ایرانی را با پیام رسان‌ها یا سایر موارد داخلی مقایسه کنیم، قطعا نمره‌ای فراتر از 100 را می‌توان به آن داد ولی به هر حال اشکالاتی در این اپ وجود دارد.

  • مصرف باتری در هنگام استفاده از نقشه و مسیریاب به شدت بالا می‌رود! طبیعتا این موضوع برای رانندگان تاکسی‌های اینترنتی مهم بوده و در صورت عدم رفع این مشکل، احتمالا شکست سنگینی در انتظار نشان خواهد بود.
  • امکان اضافه شدن جزئیات بیشتری مثل اطلاعات دقیق‌تر از خانه‌های مسکونی می‌تواند به بهترشدن نشان کمک کند.

 

برای دانلود این اپلیکیشن از کافه بازار روی آیکون زیر کلیک کنید:

ذاکری

بعضی وقت‌ها می‌شه با یک چیز کوچک بزرگ‌ترین شادی‌ها رو خلق کرد و بعضی وقت‌ها کل دنیا هم جمع بشن، نمی‌تونن خوشحالت کنن... قصه من و تیبای خودم همینه... باهاش زندگی می‌کنم و خوشحالم! در چرخان از اخباری می‌نویسم که می‌دونم برای خیلی‌ها جالبه و مفیده!

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا