مکمل بنزین
خبرداخلی

قیمت پراید وانت در حال پرواز؛ سمند در باشگاه 100 میلیونی‌ها جا خوش کرد!

قیمت پراید وانت و قیمت سمند دوگانه‌سوز یکی از خبرهای داغی است که دنبال کنندگان زیادی پیدا کرده و به نظر می‌رسد که در صورت عدم ورود ایران‌خودرو و سایپا قصه‌های عجیب‌تری نیز برای آیندگان خواهند ساخت! 50 میلیون تومانی‌شدن قیمت پراید وانت و باقی ماندن قیمت سمند دوگانه‌سوز بالای قیمت 100 میلیون تومان، کماکان ادامه دارد!

به گزارش چرخان، مشاهدات از بازار خودروهای داخلی نشان می‌دهد که وضعیت خودروهای دوگانه‌سوز کماکان در مدار گرانی بوده و سردمدار این گرانی خودرویی جز سمند دوگانه‌سوز نیست. این خودرو که در روزهای گذشته حتی رکورد 105 میلیون تومان را ثبت کرده بود، در حال حاضر با قیمت 101 میلیون تومان به فروش می‌رسد و مشتریان خودش را دارد!

ایران‌خودرو سمند EF7 دوگانه‎‌سوزافزایش قیمت سمند دوگانه‌سوز در هفته‌های اخیر بسیار بیشتر از خودروهای داخلی هم‌رده آن بوده و در حالی‌که در تابستان سال جاری امکان خرید این خودرو با حوالی قیمت 80 تا 90 میلیون تومان وجود داشت، حالا بایستی با هزینه‌کرد 100 میلیون تومانی صاحب این خودرو شوید. این نشان می‌دهد که گرانی بنزین موثر بوده و مردم روی به استفاده از خودروهای کم مصرف آورده‌اند.

از سوی دیگر خودروهای وانت نیز شامل گرانی شده‌اند و در حالی که تا همین هفته گذشته مشتری خاصی نداشتند و با قیمتی نزدیک به قیمت کارخانه مورد معامله قرار می‌گرفتند، حالا با قیمت‌های عجیب و غریبی معامله می‌شوند. سردمدار این موضوع خودرویی جز وانت پراید نیست که برای اولین بار توانسته قیمت 50 میلیون تومان را ببیند و فعالان بازار به خوبی می‌دانند که عملا ارزش این خودرو چیزی در حدود 40 میلیون تومان است!

وانتاز جمله دلایل اقبال بازار به سمت این خودروها، وجود سهمیه بالای بنزین آنهاست که به یک بهانه برای رشد قیمتی آنها تبدیل شده و حالا مشتریان زیادی دارد. همچنین با توجه به انتظار تورمی که در کلیت بازار خودرو وجود دارد، مردم به خودروهای ارزان قیمت به نگاه یک سرمایه‌گذاری بلندمدت نگاه می‌کنند و باید دید که آینده این خودروها و قیمت‌هایشان چه خواهد شد؟!

ذاکری

بعضی وقت‌ها می‌شه با یک چیز کوچک بزرگ‌ترین شادی‌ها رو خلق کرد و بعضی وقت‌ها کل دنیا هم جمع بشن، نمی‌تونن خوشحالت کنن... قصه من و تیبای خودم همینه... باهاش زندگی می‌کنم و خوشحالم! در چرخان از اخباری می‌نویسم که می‌دونم برای خیلی‌ها جالبه و مفیده!

نوشته های مشابه

یک دیدگاه

  1. سمند پایه گاز سوز چون تقریبا یکسالی هست که از خط تولید ایران خودرو به جهت تحریم ها حذف شده. حتما بیشتر از افزایش قیمت رو تجربه خواهد کرد.باید مدیران ایران خودرو و سایپا به دنبال تولید خودروهای کم مصرف واقعی و پایه گاز سوز مانن سمند باشند

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا