مکمل بنزین
برگزیده‌هاخبرداخلی

جزئیات جدید وام نوسازی تاکسی‌های فرسوده (آذر 98)

تاکسی‌های فرسوده موجود در سطح کشور به یک معضل جدی برای شهرهای بزرگ تبدیل شده و یکی از عوامل آلودگی‌های اخیر کلانشهرها عنوان شده است. اما یکی از مشکلات تاکسی‌داران این است که وام نوسازی بسیار کم بوده و کفاف خرید خودروهای جدید را نمی‌دهد که با طرج جدید اعلام شده، تا حدودی مشکل مذکور حل خواهد شد.

به گزارش چرخان، مدیرعامل شرکت تاکسیرانی شهر تهران در مصاحبه‌ای اعلام کرد که وام نوسازی تاکسی‌های فرسوده شهر تهران از مبلغ 40 میلیون تومان به 50 میلیون تومان افزایش پیدا کرده و از این به بعد، متقاضیان تبدیل تاکسی‌های فرسوده امکان استفاده از این تسهیلات را خواهند داشت.

گفتنی است که با افزایش قیمت خودروهای داخلی، عملا سطح دسترسی تاکسی داران به خرید خودروهای نو بسیار کم شده و به همین دلیل تمایل چندانی برای این نوسازی وجود نداشت. از جمله جزئیات این وام می‌توان به تامین آن از منابع شهرداری (درآمد حاصل از طرح ترافیک و…) اشاره کرد که با نرخ کارمزد 4 درصد به متقاضیان اعطا می‌شود.

البته از جمله انتقادات تاکسی داران به طرح مذکور، تاخیر بسیار زیادی خودروسازان در تحویل خودروهای خریداری شده است که به نظر می‌رسد برای حل این موضوع نیز نیازمند دخالت مسئولین ذیربط باشیم. چرا که این تاخیرها باعث شده تا تاکسی داران برای دور ماندن از ضررهای مربوط به بیکاری دوران تحویل خودرو، از مراجعه به مراکز نوسازی طفره بروند.

ذاکری

بعضی وقت‌ها می‌شه با یک چیز کوچک بزرگ‌ترین شادی‌ها رو خلق کرد و بعضی وقت‌ها کل دنیا هم جمع بشن، نمی‌تونن خوشحالت کنن... قصه من و تیبای خودم همینه... باهاش زندگی می‌کنم و خوشحالم! در چرخان از اخباری می‌نویسم که می‌دونم برای خیلی‌ها جالبه و مفیده!

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا