مکمل بنزین
گوناگونخبر

لامبورگینی ویژن گرن توریسمو؛ طرحی متفاوت از آنچه تاکنون بوده است!

در رویداد نمایش خودروهای و طرح‌های مفهومی بانام FIA گرن توریسمو 2019 در مونته کارلو کشور موناکو، شرکت ایتالیایی و نام‌آشنای لامبورگینی از طرح جذاب ویژن گرن توریسمو V12 خود رونمایی کرد. این طرح جذاب و منحصربه‌فرد، درواقع یک خودروی تک‌سرنشین بوده که فعلاً با دنیای واقعی سروکار نداشته و قرار است در بهار سال 2020، برای کنسول پلی‌استیشن 4 در بازی گرن توریسمو اسپرت، قابل‌دسترس باشد.

درست مانند بسیاری از طرح‌های مفهومی گرن توریسمو شرکت‌های پیشتاز و بزرگ دنیا مانند جگوار، بوگاتی، هیوندای، زاگاتو و بسیاری از شرکت‌های دیگر، بدون شک می‌توان طراحی آخرین طرح مفهومی لامبورگینی را نیز در یک‌کلام، استثنائی و خیره‌کننده دانست. درواقع این ویژن گرن توریسمو طراحی‌اش چنان پیچیده و جذاب است که به‌سختی می‌توان متوجه شد کدام‌یک از سطوح خارجی آن به‌عنوان سقف خودرو و کدام‌یک به‌عنوان درب، مورداستفاده قرارگرفته است.

آقای میتجا بورکت (Mitja Borket)، مدیر بخش طراحی لامبورگینی در مورد این طرح بیشتر توضیح داده است: طرح ویژن گرن توریسمو V12 لامبورگینی، درواقع به‌گونه‌ای طراحی‌شده است تا بتواند در نقش بهترین خودروی طراحی‌شده توسط این شرکت برای گیمرهایی که عاشق برند ما هستند، نقش بازی کند. درواقع این طرح، به طراحان خبره، بااستعداد و کاربلد ما این فرصت را داده است تا بتوانند در کنار زبان طراحی خشمگین لامبورگینی، تعهد این مرکز طراحی به فن‌آوری‌های بدیع به‌خصوص درزمینهٔ مواد مصرفی سبک را در بدنه خودرو را به‌خوبی ثابت کرده و به نمایش بگذارند.

خودروی ویژن گرن توریسمو V12 از یک پیشرانه هیبرید بهره می‌برد که در آخرین ابرخودروی ساخت لامبورگینی یعنی سیان (Sian) به چشم می‌خورد.

البته هنوز خودروساز ایتالیایی اطلاعات بیشتری را در مورد آخرین شاهکار خود رونمایی نکرده اما می‌توان در مورد قلب تپنده آن‌،که یک نمونه از همان موتور لامبورگینی سیان است، گفت که یک موتور 6.5 لیتری 12 سیلندر تنفس طبیعی که توسط یک سیستم هیبرید 48 ولتی همراهی می‌شود، می‌تواند قدرت ترکیبی 819 اسب بخار (602 کیلووات) را به زیر پای راننده خود منتقل کند.

حال باید منتظر رویداد گرن توریسمو اسپرت بود و دید که این طرح لامبورگینی با چه مشخصات خیره‌کننده دیگری چه درزمینهٔ موتوری و چه طراحی و امکانات مختلف دیگر، قصد شگفت‌زده کردن رقیبان خود را دارد.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا