مکمل بنزین
گوناگونخبر

تویوتا پریوس؛ پرفروش‌ترین خودروی هیبریدی جهان در راه ایران!

2016-Toyota-Prius-202-876x535

در اکتبر سال ۱۹۹۷ میلادی خودروی تویوتا پریوس به عنوان اولین خودروی هیبرید تولید انبوه در دنیا، به فروش رسید. پریوس با اسم خود که از واژه لاتین “Prior to” به معنی “مقدم بر” گرفته شده است، در اولین نسل خود به عنوان خودرویی که نماد تکنولوژی آینده است، در ذهن مردم جا گرفت.
تویوتا برای عرضه نسل دوم پریوس، به دنبال تحکیم جایگاه خود به عنوان کمپانی دوستدار محیط زیست بود و در راستای همین هدف خودروی پریوس نه تنها باید به بهبود عملکرد زیست محیطی خود می‌افزود بلکه ویژگی‌های دیگری همچون شتاب بهتر و عملکرد قوی‌تر را نیز باید به لیست مشخصه‌های خود اضافه کرد.

2016-Toyota-Prius-Interior
تویوتا نسل دوم پریوس را در سپتامبر سال ۲۰۰۳ میلادی عرضه کرد و در پی آن جوایز متعددی را از آن خود نمود. جوایزی همچون : جایزه طراحی زیبا در سال ۲۰۰۳، انتخاب خودروی سال آمریکای شمالی در سال های ۲۰۰۳ و ۲۰۰۴، و جایزه خودروی سال اروپا در سال ۲۰۰۵ از جمله جوایزی بود که تویوتا پریوس در آن سال‌ها دریافت کرد.
امروزه تویوتا پریوس در بیش از ۴۴ کشور جهان به فروش می‌رسد و به کاهش انتشار گاز سمیCO2 و در نتیجه کاهش آلودگی کمک می‌کند و با فروش بیش از 3.500.000 دستگاه تا به حال پرفروش‌ترین خودروی هیبرید دنیا شناخته شده است.
به زودی شاهد جدیدترین مدل این خودرو با طراحی آوانگارد و تکنولوژی منحصر به فرد در خیابان‌های کشور خواهیم بود.

toyota-prius-laid
پریوس بعد از رونمایی در لاس‌وگاس و فرانکفورت به ایران می‌آید تا آخرین دستاوردهای کمپانی تویوتا در اختیار هموطنان قرار گیرد.
در تمامی دنیا از پریوس به عنوان سفیر تکنولژی تویوتا یاد می‌کنند و این خودرو نقطه عطفی در میان تمام خودروهای هیبریدی جهان می‌باشد. پریوس جدید بر اساس نقاط قوت و دستاوردهای نسل پیشین خود با ایجاد معیارهای برتر در مصرف بهینه سوخت بزرگترین جهش را در تاریخ خودروهای هیبریدی داشته است.

2016-toyota-prius

 

 

علی اسدی

دانشجوی رشته مهندسی برق، نویسنده و مترجم در حوزه خودرو

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا