مکمل بنزین
گوناگونخبر

کامیونی استثنائی با قدرت سرسام آور 3,974 اسب بخار و قیمت 12 میلیون دلار!

همیشه در دنیای عجیب خودروها، خبرهای جالبی از قدرت‌های بالا، طراحی‌های استثنائی، فن‌آوری‌های خیره‌کننده و اخباری ازاین‌دست به گوش می‌رسد؛ اما شاید تاکنون با کامیونی که بتواند با موتور هیولایی خود، قدرت سرسام‌آوری را تولید کرده و لقب قدرتمندترین کامیون دنیا را از آن خود کند، روبرو نشده باشید.

این هیولای بزرگ که توسعه‌دهنده اصلی آن آقای مایک هارا (Mike Harrar) چیزی حدود 7 سال برای آن‌وقت گذاشته است تا بتواند چنین خودرویی را خلق کند، نام تور 24(Thor 24) یا همان تور معروف در فیلم‌های انتقام جویان که نام یکی از خدایان نوردیک است را بر روی خود می‌بینید. تور 24 باقدرت توقف‌ناپذیر.

در طراحی قسمت جلویی خودرو، می‌توانیم جلوپنجره غول‌پیکر و بزرگی را مشاهده نماییم که شبیه جلوپنجره‌های دهه 30 میلادی شرکت فورد است. سپر بزرگ که ارتفاع آن از سطح زمین نیز بسیار کم است، در قسمت پایینی این جلوپنجره دیده‌شده که ظاهر کاملاً تهاجمی را در قسمت جلویی، به تور 24 بخشیده‌اند.

اما این زیبایی‌های ظاهری تنها به قسمت خارجی خودرو محدود نشده و در داخل کابین نیز، زیبایی‌های خاص خود را دارد. روکش‌های صندلی چرم با دوخت خاص، فرمانی که از چوب کلاسیک مرغوب تولیدشده، داشبورد آلومینیومی و همچنین قرار گرفتن دکمه‌های کنترلی برای هر یک از سیستم‌های سوپرشارژ قرارگرفته درون موتور.

اما شاید جذاب‌ترین و به عبارتی، منحصربه‌فردترین ویژگی این هیولا، مربوط به قلب تپنده آن باشد که خیره‌کننده است. دو موتور 12 سیلندر دیزل بانام دیترویت که با 12 عدد سیستم سوپرشارژ در قسمت بالایی کاپوت، همراهی می‌شوند، می‌توانند درمجموع، قدرت استثنائی و بسیار بالای 3,974 اسب بخار را در دور موتور 2,500 rpm تولید کنند. قدرتی که تور 24 را قوی‌ترین کامیونی می‌کند که تاکنون در زمین وجود داشته است.این کامیون غول‌پیکر با وزن بسیار بالای 14,515 کیلوگرم، می‌تواند به‌سرعت نهایی 209 کیلومتر بر ساعت برسد.

البته طبیعی است که این کامیون بااین‌همه سیستم‌های عجیب و تجهیز‌ات قدرتی که روی آن نصب‌شده است باید قیمت کهکشانی نیز داشته باشد. درست به همین خاطر است که این هیولا در حراجی در کشور عربستان، باقیمت 12 میلیون دلار به فروش رفت.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا