مکمل بنزین
گوناگونخبر

آئودی A3 جدید برای مبارزه با مرسدس A کلاس آماده می‌شود!

خودروی جذاب آئودی A3 که از سال 2015 تاکنون در بازار بزرگی مانند کشور آمریکا حضورداشته، اکنون می‌خواهد با تغییراتی همراه شود. به‌خصوص که این خودروی آلمانی، از طرف رقیب هم‌وطن خود یعنی مرسدس-بنز کلاس A نیز به‌عنوان یک رقیب، به رقابت دعوت‌شده است، لزوم تغییرات در آن، بیش‌ازپیش نمود پیدا می‌کند.

تصاویر جاسوسی نیز از قبل، تائید کرده‌اند که آئودی در حال کار، بر روی یک نسخه کاملاً جدید یا به عبارت دیگری، یک نسل جدید از مدل A3 خود بوده تا بتواند قدرت رقابت‌پذیری این خودروی سدان خود را در بازارهای جهانی بالاتر ببرد. در این تصویر جاسوسی، پوششی برای قسمت‌های جلویی و کناری خودروی تازه‌وارد دیده نشده اما بقیه قسمت‌های خودرو، در زیر این پوشش قرارگرفته‌اند.

بر اساس همین ظاهر جلویی و کناری از خودرو، می‌تواند متوجه شد که A3 تازه‌وارد، ازنظر ظاهر شبیه نسخه کنونی بوده و انتظار می‌رود که تغییرات ظاهری هنگامی‌که آئودی،A3 را به‌صورت رسمی معرفی کند، در حد کمی بوده و با نسخه فعلی تفاوت چندانی از این نظر نداشته باشد.

اما بارزترین تفاوت در نسخه جدید A3، جلوپنجره بزرگ‌تر و ورودی‌های هوایی تغییریافته در قسمت جلویی خودرو هستند که از این لحاظ،A3 را شبیه دیگر مدل‌های جدید آئودی مانند مدل A4 می‌کند.

همچنین بر اساس گفته‌های آئودی، نسخه جدید A3 قرار است از نیاکان و نسخه‌های پیشین خود به لطف ارتقای کیفیت رانندگی و همچنین طراحی داخل کابین تغییریافته با استفاده از مواد مصرفی مرغوب و باکیفیت بسیار بالا و فن‌آوری‌های مدرن‌تری که برای نسخه‌های لوکس‌تر آن در نظر گرفته‌شده‌اند، خودروی به‌مراتب بهتر و جذاب‌تری باشد. همچنین، این خودروی تازه‌وارد، بر روی معماری یا همان پلتفرم به‌روزرسانی شده جدید فولکس‌واگن بانام MQB سوار خواهد شد که این پلتفرم می‌تواند از نسخه‌های هیبرید و پلاگین هیبرید نیز پشتیبانی کند.

البته آئودی، تنها نسخه A3 جدید را برای تست و آزمایش در نظر نگرفته و مدل جدید S3 نیز یکی دیگر از این خودروهای تازه‌وارد برای آزمایش است. بر اساس تصاویر جاسوسی این خودرو در مسیر برفی که البته سطح بدنه کاملاً پوشیده شده است، می‌توانیم جدیدترین نسخه از S3 را مشاهده نماییم. درحالی‌که نسخه فعلی این خودرو، با یک موتور 2 لیتری توربوشارژ چهار سیلندر و قدرت 292 اسب بخار دیده می‌شود اما انتظار می‌رود که نسخه جدید این خودرو باقدرت 320-300 اسب بخار، ظاهر شود.

آئودی A3 جدید قرار است در موتورشو ژنو سوئیس 2020 در نسخه هاچبک، رونمایی رسمی ‌شود. بعد از معرفی نسخه هاچبک و عرضه نسخه سدان، آئودی قرار است نسخه نهایی و البته جدید RS3 از آن را نیز معرفی نماید.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا