مکمل بنزین
گوناگونخبر

بوگاتی شیرون Noire؛ یک ماشین پنهان کاری نسخه محدود!

بوگاتی شیرون نامی است که نمی‌توان آن را بر سر زبان آورد و از شگفتی‌های بی‌نظیرش که شاید بتوان گفت در هیچ خودرویی بر روی این کره خاکی یافت نمی‌شود، چشم پوشید. ابرخودروی خارق‌العاده‌ای که نه‌تنها ازنظر قدرت سرسام‌آور موتور و فنی، بلکه ازنظر طراحی جذاب و چشم‌نواز نیز یک شگفتی هنر صنعتی مدرن محسوب می‌شود. جای هیچ شکی در این رابطه وجود ندارد.

شاهکار بی‌نظیری که با موتور هیولایی 8 لیتری W16 خود و استفاده از 4 عدد سامانه توربوشارژ، توانسته راه خود را سه سمت کتاب رکوردهای گینس بازکرده و حتی یک نسخه قبل از تولید نهایی موسوم به شیرون سوپراسپرت +300 سد نهایی سرعت خارق‌العاده 482.8 کیلومتر بر ساعت را نیز شکسته است.

البته این نسخه، تنها نسخه این خودروی جذاب نبوده و جای تعجبی هم نیست که از سال 2016 تاکنون که شیرون در مدار تولید این شرکت قرار داشته است، با نسخه‌های متنوعی همراه شده و بوگاتی نیز برای آن‌که ابرخودروی نهایی خود را همیشه درصحنه رقابت جهانی، آماده مبارزه نگه‌داشته باشد، نسخه‌های جذاب و خیره‌کننده‌ای را ارائه داده و می‌دهد. نسخه جذاب شیرون Noire نیز یکی از همین‌هایی است که در راستای بازی قدرت این شرکت با رقیبانش، ارائه‌شده است.

این نسخه از شیرون که بر اساس معنی کلمه آن یعنی Noire به معنای «مشکی» انتخاب‌شده است، یک بسته ظاهری برای بدنه این سوپراسپرت است که قیمت 100,000 یورو (110,000 دلار) را به مبلغ کلی 2,998,000 دلار شیرون اضافه می‌کند. همچنین، بوگاتی این نسخه را بسیار محدود در نظر گرفته و قصد دارد تنها 20 نسخه از آن را به تولید برساند.

نسخه Noire شیرون، درواقع از روی خودروی La Voiture Noire یا همان خودروی سیاه بوگاتی الهام گرفته است که در جریان موتورشو ژنو 2019 و با برچسب قیمتی بسیار بالای 18.9 میلیون دلار به نمایش درآمد. خودروی سیاه بوگاتی نیز از روی مدل «تایپ 57 اس سی آتلانتیک» که توس جین بوگاتی طراحی‌شده بود، الهام گرفته است. تنها 4 عدد از آن‌ها در بین سال‌های 1936 تا 1938 ساخته شد و اکنون هیچ‌یک از آن‌ها موجود نیست. خودرویی که بوگاتی گفته است، اگر یکی از آن‌ها اکنون بخواهد پیدا شود، گران‌ترین و باارزش‌ترین خودروی زمین خواهد بود.

در مورد این بوگاتی شیرون خاص نیز باید گفت که بدنه فیبر کربنی و تغییرات جزئی در جلوپنجره و تغییرات مشکی‌رنگ دیگری در طراحی خارجی و داخل کابین ایجادشده است.

هیچ تغییری نیز در عملکرد خودرو به وجود نیامده و همان قدرت سرسام‌آور 1,500 اسب بخار و گشتاور 2,169 نیوتون متری پابرجاست.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا