مکمل بنزین
خبرداخلی

خودروهای ناقص خودروسازان به طرز چشم‌گیری کم شده است!

وجود چیزی در حدود 150 هزار خودروی ناقص در پارکینگ خودروسازان خبری بود که سال گذشته حواشی زیادی را در بازار ایجاد کرد و هر از چندگاهی خبر تکمیل این خودروها باعث میشد تا بازار به شدت واکنش نشان داده و روند نزولی به خود بگیرد که حالا طبق گفته وزیر صنعت، تعداد خودروهای ناقص خودروسازان بسیار کم شده و همگی به مشتریان تحویل داده شده‌اند.

به گزارش چرخان، رضا رحمانی وزیر صنعت، معدن و تجارت در مصاحبه‌ای پیرامون وضعیت تولید خودرو در خودروسازان کشورمان گفت: خوشبختانه گزارش‌های خوبی از وضعیت تولید خودروسازان داده شده است که از جمله آن روند تکمیل خودروهای ناقص شرکت‌ها و تحویل مستقیم تولیدات روزانه به مشتریان است.

وی در ادامه افزود: طبق برنامه ریزی‌های انجام شده بسیاری از قطعات وارداتی در حال داخلی سازی است و این اقدام در قطعات پرتیراژ با جدیت بیشتری در حال پیگیری است. در مورد خودروهای موجود در کف پارکینگ خودروسازان نیز باید بگویم که به طرز چشم‌گیری از تعداد این خودروها کم شده است. یکی از مشکلات فعلی صنعت خودروسازی کشورمان مساله کمبود نقدینگی است که باید هر چه سریعتر نسبت به رفع آن اقدام کرد.

ایران‌خودرو و سایپا خودروسازان فروش فوری سایپا و ایران‌خودرو خودروسازان ایران‌خودرو و سایپا شرکت برتر استانداردهای 85 گانه خودروهای داخلی قیمت خودروها خودروهای داخلی قیمت رسمی پراید خودرو سایپا و ایران‌خودرو خودروهای داخلی سهام ایران‌خودرو و سایپا خرید و فروش خودرو خودروساز خودروسازی قیمت خودرو فروش فوریرضا رحمانی وزیر صنعت، معدن و تجارت در پایان با اشاره به مقدار سرمایه مورد نیاز فعلی خودروسازان گفت: سرمایه موردنیاز خودروسازان تابع تولید آنهاست و برای تولید بدون مشکل، آنها به سرمایه بیش از 30 هزار میلیارد تومان سالانه احتیاج است. برای تامین این سرمایه اقداماتی انجام شده که از جمله آن پیش فروش محصولات است. از دیگر روش‌های تامین این نقدینگی استفاده از منابع بانکی است و روش دیگر نیز فروش اموال مازاد خودروسازان که این مورد نیز در حال پیگیری است.

به گزارش چرخان، وزیر صنعت در حالی از تامین بخشی از نقدینگی خودروسازان از محل فروش اموال مازاد خبر می‌دهد که ارقام مطرح شده برای این اموال بسیار اندک بوده و عملا کفاف درصد بسیار اندکی از این نیاز را می‌دهد. از سوی دیگر پیش فروش محصولات این شرکت‌ها نیز به قدری نیست که کفاف این موضوع را بدهد و به نظر می‌رسد که همان استفاده از تسهیلات چند هزار میلیارد تومانیِ سابقه‌دار، تنها راهکار اضافه کردن چند هزار میلیارد تومان به بدهی و زیان انباشته این شرکت‌هاست.

ذاکری

بعضی وقت‌ها می‌شه با یک چیز کوچک بزرگ‌ترین شادی‌ها رو خلق کرد و بعضی وقت‌ها کل دنیا هم جمع بشن، نمی‌تونن خوشحالت کنن... قصه من و تیبای خودم همینه... باهاش زندگی می‌کنم و خوشحالم! در چرخان از اخباری می‌نویسم که می‌دونم برای خیلی‌ها جالبه و مفیده!

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا