مکمل بنزین
تحلیلیخبر

علت گرانی خودروهای داخلی؛ خودروسازان امکان افزایش تولید دارند ولی…!

گرانی خودروهای داخلی در هفته‌های اخیر به یکی از مشکلات اساسی صنعت خودروسازی تبدیل شده و مشخص نیست که علت واقعی آن چیست. اما در این بین بعضی از اظهارنظرها بیش از آنکه ما را به رفع این مشکل سوق دهد، یک چرخه معیوبی را به یادمان می‌اندازد که گویا هنوز کهنه نشده و یک توجیه خوب برای بعضی از مسئولین محسوب می‌شود که در مصاحبه وزیر نیز به طرز عجیبی مشهود است!

به گزارش چرخان، وضعیت بازار خودروهای داخلی در هفته اخیر بسیار متلاطم بوده و مشاهدات از بازار به خوبی نشان می‌دهد که هیچ کس از قیمت دقیق خودرو خبر ندارد و هر قیمت بالایی به عنوان قیمت مرجع در نظر گرفته می‌شود. وضعیت در حال حاضر به قدری بهم ریخته است که شما برای اخذ قیمت یک خودرو با مشکلات زیادی روبرو خواهید شد و عملا به یک قیمت دقیق نمی‌رسید!

خودروهای داخلی بازار خودرو خرید خودرو خودروهای داخلیاز طرفی فروشندگان بازار معتقدند که قیمت خودرو بازهم افزایش خواهد یافت و با دیدن مشتری و متقاضی، اقدام به بالا بردن قیمت می‌کنند و از طرف دیگر این خریداران هستند که ترس از گرانی روزهای بعد و نگرانی از بابت ارزانی احتمالی به یک شک بزرگ در دلشان منتج شده است. وضعیت بازار عملا با این اتفاقات در یک بلبشوی عجیبی به سر می‌برد که طبیعتا نقش خودروسازان و وزارت صنعت بسیار پر رنگ بوده و این عملکرد آن‌هاست که به خوبی قادر به متعادل کردن آن می‌شود.

بسیاری از کارشناسان بازار معتقدند که عدم عرضه مناسب از سوی خودروسازان منجر به وضعیت فعلی شده و شرکت‌ها با یک روند متعادل در عرضه خودرو به راحتی امکان جلوگیری از وضعیت فعلی را خواهند داشت ولی گویا شایعات مربوط به تمایل خودروسازان به افزایش قیمت محصولاتشان تا حدودی درست بوده و با عدم افزایش عرصه خودرو در بازار، قصد راضی کردن وزارت صنعت را دارند!

اما در این بین وزیر صنعت به طور کلی نظر متفاوتی داشته و نقش زیادی از گرانی خودروهای داخلی را به خودروسازان نمی‌دهد و طی روال همیشگی، فضای مجازی را عامل گرانی بازار می‌داند! رضا رحمانی، وزیر صنعت و معدن در مصاحبه‌ای پیرامون وضعیت بازار خودروهای داخلی گفت: افزایش قیمت بنزین به طور کلی بر روی همه چیز اثر گذاشته و نمی‌توان این موضوع را نادیده گرفت.

بازار خودرو برگ سبز خودرو ازار خودروی عراق تنظیم سند خودرو داخلیوی در ادامه گفت: یکی از دلایل افزایش قیمت خودرو آگهی‌هایی است که در فضای مجازی منتشر می‌شود. به طور مثال یک فرد بدون اینکه خودرویی داشته باشد اقدام به انتشار 5 هزار آگهی خودرو طی 20 روز کرده که همگی صوری بوده‌اند و صرفا باعث افزایش قیمت در بازار شده‌اند.

وزیر صنعت در مورد خودروهای باقیمانده در پارکینگ خودروسازان نیز می‌گوید: در حال حاضر بسیاری از خودروهای ناقص باقیمانده در پارکینگ خودروسازان تکمیل و به بازار عرضه شده است. تعداد این خودروها در حال بسیار کم شده و به حداقل رسیده است. خودروسازان کاهشی در تولید نداشته‌اند ولی امکان افزایش تولید دارند.

همین جمله وزیر صنعت نشان می‌دهد که خودروسازان در زمینه عرصه محصول جدیت کافی را ندارند و بایستی هر چه سریعتر نسبت به این موضوع اقدام گردد.

ذاکری

بعضی وقت‌ها می‌شه با یک چیز کوچک بزرگ‌ترین شادی‌ها رو خلق کرد و بعضی وقت‌ها کل دنیا هم جمع بشن، نمی‌تونن خوشحالت کنن... قصه من و تیبای خودم همینه... باهاش زندگی می‌کنم و خوشحالم! در چرخان از اخباری می‌نویسم که می‌دونم برای خیلی‌ها جالبه و مفیده!

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا