Take a fresh look at your lifestyle.
َADS Temp مستطیل

طراحی خارجی کیا سورنتو 2021 چگونه خواهد بود؟

نسل بعدی خودروی شاسی‌بلند کیا سورنتو، مدلی است که در سال جاری میلادی، تصاویر جاسوسی و رندری زیادی از آن در سطح اینترنت منتشرشده بود. خودرویی که قرار است پوست‌انداخته و خود را برای نسل جدید آماده کند تا بتواند در بازارهای جهانی امروزی که شاسی بلندها و کراس اوورها، محبوبیت خاصی پیداکرده‌اند، جایگاهی بیش‌ازپیش بهتری را دست‌وپا کند.

حال یکی از وب‌سایت‌هایی که برای خودروهای جدید، تصاویر کامپیوتری ارائه می‌دهد و درواقع دید بهتری به ما از این خودرو داده، با استفاده از ویژگی‌هایی که قرار است متناسب جدیدترین مدل سورنتو باشد، آن را به تصویر کشیده است.

درواقع اگرچه طراحی کلی خودرو با نگاه اول، همان شاکله اصلی است که در مدل‌های پیشین سورنتو نیز به چشم می‌خورند اما باکمی دقت، می‌توان متوجه تغییرات بزرگ در طراحی قسمت جلو و عقب خودرو شد. طراحان کیا، به جلوپنجره سورنتو تازه‌وارد، کمی زاویه بیشتری داده تا آن را از حالت دایره‌ای شکل مدل‌های کنونی خارج سازند. همچنین این جلوپنجره با ظاهر متفاوت، اکنون با چراغ‌های جلویی، بیشتر هماهنگ بوده و درواقع، بهتر آن‌ها را در برگرفته است.

در قسمت عقب نیز، کیا چراغ‌های جدید را نصب‌کرده که گرافیک داخلی چراغ‌ها، درست مانند یک حرکت آبشاری، از بالا به سمت پایین در حال حرکت هستند. اگزوز نیز درون سپر عقب جای گرفته و بر اساس تصویر، شیشه کوچک مثلثی شکل در قسمت عقب نیز، با زاویه تیزتری همراه شده است. همچنین با مقایسه کردن این تصاویر مربوط به سورنتو 2021 و تصاویر جاسوسی موجود از این خودرو، متوجه می‌شویم که سورنتو جدید، ازنظر اندازه، تفاوتی با مدل کنونی ندارد.

در مورد قوای فنی و قلب تپنده خودرو نیز هنوز معلوم نیست که کیا قصد دارد تغییرات عمده‌ای را برای مدل جدید بدهد یا خیر. مدل فعلی سورنتو دارای یک قلب تپنده 3.3 لیتری V6 است که توان تولید 290 اسب بخار قدرت را داشته و به‌غیراز این موتور نیز یک موتور کم‌حجم‌تر و ضعیف‌تر دیگر نیز برای سورنتو فعلی وجود دارد که یک انجین 2.4 لیتری چهار سیلندر باقدرت 185 اسب بخار است. البته احتمال این نیز وجود دارد که نسخه هیبرید و پلاگین هیبرید نیز در مدل جدید به سورنتو، افزوده شود.

هنوز تصویر یا اطلاعاتی در مورد داخل کابین نسل جدید سورنتو وجود ندارد. با فرض اینکه در مقیاس بزرگ‌تر، همان طراحی داخل کابین اپتیما جدید را روی سورنتو نیز مشاهده کنیم، انتظار می‌رود که یک صفحه‌نمایش بزرگ برای کارهای مختلف و سرگرمی سرنشینان درون کابین، وجود داشته باشد.

حال باید تا سال 2020 منتظر معرفی رسمی این خودرو از طرف کیا ماند و دید که خودروساز کره‌ای، چه تدارک جدید برای شاسی‌بلند سورنتو خود دیده است.

منبع Motor1
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.