مکمل بنزین
گوناگونخبر

کویینگزگ جسکو در یک کلام؛ هیولای مطلق!

شرکت سوئدی کویینگزگ که ممکن است تاکنون نام آن را به خاطر ابرخودروهای قدرتمندی مانند آگرا شنیده باشید اکنون حتی این هیولای جذاب و خشمگین خود را نیز پشت سر گذاشته و یک مدل جدید بانام جسکو را معرفی کرده است. اگرچه در اواخر ماه مارس سال جاری میلادی، مشخصات پایه‌ای این خودرو در موتورشو ژنو سوئیس برای رسانه‌ها مشخص شد اما سؤال بزرگ برای این سوئدی قدرتمند کماکان باقی است و آن‌هم اینکه این خودرو چگونه به نظر می‌رسد؟


خوشبختانه، ابرخودروساز سوئدی با انتشار یک کلیپ تصویری که صوت درون آن مهم‌تر از خود کلیپ بود، به این سؤال پاسخ داده است.
پس شاید اکنون بتوان گفت که جسکو تازه‌وارد چگونه به نظر می‌رسد و همین‌طور، چگونه قصد دارد تا با رقیب‌های قدرتمند از جنس خودش در سراسر دنیا که قدرت و گشتاور سرسام‌آوری را از طریق دو جفت لاستیک‌هایشان به جاده‌ها منتقل می‌کنند، به رقابت بپردازد. خودرویی به‌غایت قدرتمند، خشن و تهاجمی که هیچ‌چیزی برای رقابت با بزرگان دنیا کم ندارد.
البته برای کسانی که این خودروساز سوئدی را کمتر می‌شناسند و یا حتی تاکنون، نام کویینگزگ به گوششان نخورده است باید گفت که این شرکت، یک بوتیک تمام‌عیار صنعتی و طراحی مدرن در آنگل هولم (Angelholm) کشور سوئد است که هدف خود را تنها و تنها، ساخت و تولید ابرخودروهایی از جنس قدرت برای ثبت رکوردهای جهانی و مسابقات گذاشته است.

همچنین باید گفت که جسکو جذاب و خوش‌چهره که آخرین شاهکار این مجموعه پیشرو سوئدی است، هیولایی است که با موتور تکامل‌یافته 5 لیتری V8 توئین توربو (توربو دوقلو) خود و همچنین استفاده از بنزین معمولی، می‌تواند قدرت 1,281 اسب بخار را تولید کند. قدرت جسکو با سوخت ترکیبی بایو-اتانول E85 نیز به عدد سرسام‌آور 1,603 اسب بخار خواهد رسید.
این قدرت بالا، از طریق یک جعبه‌دنده 9 سرعته چند کلاچه، به چرخ‌های عقب منتقل می‌شود. درواقع جسکو، همان خودرویی است که می‌تواند انتظار داشت، رکورد اخیر بوگاتی شیرون لندمارک با سرعت نهایی 482.8 کیلومتر بر ساعت را نیز بشکند و از آن فراتر برود.


کویینگزگ، تنها تعداد 125 دستگاه از این خودروی جذاب خود را تولید کرده تا بتواند در عین قدرتمند بودن و جذابیت، منحصربه‌فرد بودن آن را نیز مانند هر ابرخودروی دیگری حفظ نماید.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا