مکمل بنزین
خبر

مدارک مورد نیاز برای اجاره خودرو چیست؟

اگر ماشین ندارید و نیاز دارید تا حتما در چند روز اینده و یا حتی چند ساعت اینده ماشین داشته باشید به جای خرید خودرو سری به شرکت های اجاره خودرو بزنید.

این شرکت ها در ازای مدارک و مبالغی خودروهای خود را به شما اجاره میدهند. در این شرکت ها میتوانید انواع خودروهای سواری، ون و یا حتی خودروهای لوکس را مشاهده کنید که برای کاربری های مختلف اجاره داده میشوند.

میتوانید این شرکت ها خدمات اجاره خودرو بدون راننده دارند و حتی میتوانید برای اخذ گواهینامه بین المللی رانندگی از این شرکت ها اقدام کنید.

برای مراسم عروسی خود خودرویی لوکس میخواهید؟ برای رسیدن به قرار کاری خود میخواهید خودرو داشته باشید؟ نمیخواهید با اتوبوس سفر کنید و سفر با خودروی شخصی را ترجیح میدهید اما خودرویی در دست ندارید؟ ما به شما راه حل این مشکلات را خواهیم گفت.

از شرکت های اجاره ی خودرو میتوانید خودروی مورد نظر خود را اجاره کنید. برای این امر کافی است مدارک مورد نیاز را به همراه داشته باشید و مبلغ مربوطه را بپردازید.

به دو صورت کوتاه مدت (از 10 ساعت تا 28 روز) و بلند مدت (از 28 روز تا 360 روز) میتوانید خودرو اجاره کنید. در این شرکت ها خودروها به دو صورت همراه با راننده و بدون راننده اجاره داده میشوند.

اغلب شرکت ها برای خودروهای لوکس خود اغلب راننده در نظر میگیرند چرا که بسیاری از افراد چگونگی رانندگی با این خودروها را بلد نیستند. اما اگر کسی بخواهد میتواند این خودروها را نیز با ارائه ی مدارک و چک و سفته های مربوطه بدون راننده اجاره کند.

مدارک مورد نیاز برای اجاره ی خودرو:

اجاره ی اتومبیل مانند هر امر دیگری نیاز به ارائه ی مدارک مربوطه از طرف شخص اجاره کننده دارد. به طور کلی موسسات مدارک زیر را در هنگام اجاره ی خودرو تحویل میگیرند:

  • گواهینامه رانندگی فرد متقاضی
  • یک فقره سفته و یا چک به مبلغ خودرو (در صورت اجاره ی ماشین همراه با راننده نیازی به ارائه ی چک و یا سفته نیست)
  • گواهی معتبر اشتغال به کار برای کارمندان
  • چک کارمندی برای کارمندان مشاغل دولتی
  • جواز کسب معتبر برای مشاغل آزاد
  • ویزا و یا بلیط برگشت برای مسافرین و یا توریست‌ها

در صورتی که نمیتوانید مدارک معتبری از شغل خود ارائه کنید میتوانید سند خودرویی به ارزش 50 میلیون تومان را ارائه دهید.

هزینه ی اجاره خودرو:

مساله ی هزینه ی خودروی اجاره ای به عوامل متعددی بستگی دارد. از جمله این عوامل میتوان به نوع خودرو، زمان مورد نظر برای اجاره خودرو و اینکه میخواهید خودرو همراه با راننده باشد یا بدون راننده بستگی دارد.

قابل ذکر است که اجاره خودرو بدون راننده هزینه کمتر اما مسئولیت بیشتری دارد. چرا که در این مورد هر اتفاقی که برای خودرو بیفتد مسئولیت مستقیم ان با شما است اما با وجود راننده این مسئولیت ها به عهده ی راننده خواهد بود.

مثلا اگر با خودرو تصادف کنید، اگر نیاز به تعمیر داشته باشد، در صورت مفقود شدن خودرو و یا هر اتفاقی که برای خودرو بیفتد شما مسئول هستید. با این حال هزینه ی کمتری برای اجاره ی خودرو میپردازید.

موارد مهمی که در زمان اجاره ی خودرو باید ان ها را در نظر داشت:

در زمان اجاره ی خودرو دقت کنید که معامله ای در حال جریان است پس تمام حواس خود را متمرکز کنید تا متحمل ضرر نشوید. با این که شما تنها قصد اجاره و نه خرید خودرو را دارید با این حال به نکاتی که در زیر اورده ایم کمال دقت را معطوف دارید:

  1. در هنگام تحویل خودرو دقت کنید که باک بنزین چه میزان بنزین دارد. در زمان بازگشت باید همان میزان بنزین در باک وجود داشته باشد.
  2. خودرو در هنگام بازگشت باید کاملا تمیز باشد در غیر این صورت از شما هزینه ی کارواش گرفته خواهد شد.
  3. اگر نیاز به وسایلی در خودرو دارید حتما در زمان اجاره اعلام کنید تا در اختیار شما قرار داده شود مثل صندلی مخصوص کودک، زنجیرچرخ و…
  4. چیزی را در خودرو جای نگذارید.
  5. در هنگام تحویل خودرو ان را به دقت وارسی کنید تا در صورت وجود صدمه در بدنه و یا ایرادی در خودرو ان را به مسئول مربوطه گزارش دهید و این اسیب ها گردن شما نیفتد.
  6. اگر کار با خودروی مورد نظر را بلد نیستید از مسئول مربوطه بخواهید تا به شما اموزش دهد.
  7. اگر حافظه ی خوبی ندارید پلاک خودرو را در گوشی خود ذخیره کنید تا در صورت فراموشی مکان پارک خودرو بتوانید ان را پیدا کنید.
  8. در صورت بروز مشکلی مانند تصادف یا هر مشک دیگری سریعا با موسسه مربوطه تماس بگیرید.
  9. از موسسات معتبر خودروی مورد نظر خود را اجاره کنید.
این مطلب یک رپورتاژ آگهی بوده و چرخان در تهیه آن نقشی نداشته است

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا